نوشته شده توسط : mona

هر ساله بهترین کشورها برای زندگی به مهاجران اعلام می‌گردند و امسال نیز نتایج این تحقیقات جهت شناخت بهترین مقاصد تحصیل، کار و زندگی مهیا شده است. در نتایج بدست آمده در سال 2020 کشورهای اسکاندیناوی از بسیاری جهات کشورهای خوبی برای زندگی معرفی شدند. طبق اخبار ایالات متحده، سوئد، نروژ و دانمارک در بالای لیست رتبه بندی کشورهای برتر جهان قرار دارند.

کشورهای اسکاندیناوی همواره میزبان پزشکان متخصصی است که قصد پیشرفت در دوره‌های خاصی را دارند. این کشورها به مراقبت‌های بهداشتی با ساختار و کیفیت مناسب مشهورند. حتی اگر کار دلیل اصلی مهاجرت متخصصان به این کشورها باشد، جنبه‌های بیشتری برای دستیابی به یک زندگی عالی وجود دارد. آن چه برای متخصصان مختلف مهم می‌شود، به شرایط شخصی زندگی آن‌ها بستگی دارد. اگر متخصصان قصد مهاجرت به همراه خانواده را داشته باشند، مسائل و نگرانی‌های خانوادگی اهمیت زیادی می‌یابند. از این رو لازم است شرایط آموزشی فرزندان خود را نیز بررسی نمایند.

اساس رتبه بندی کشورهای برتر

اساس این مطالعه و تحقیقات به صورت چندین ویژگی کشور بررسی شد. در این بررسی شرکت‌ کنندگان بعداً نحوه برخورد هر یک کشورها را با مهاجران ارزیابی کردند. رتبه‌بندی در این لیست بر اساس یک ویژگی خاص و نحوۀ اجرای آن در تعدادی کشور بود. در ادامه شما را با این ویژگی‌های مورد ارزیابی آشنا خواهیم کرد.

کیفیت زندگی

بررسی و تعیین نظر دقیق در مورد امتیاز این ویژگی کار ساده‌ای نخواهد بود. زیرا افراد از مناطق مختلف جهان آن را با عوامل مختلفی می‌سنجند. موضوعی که محققان علوم اجتماعی در مورد آن اتفاق نظر دارند، این است که ثروت و مسائل مادی عامل مهمی در این زمینه است. اما مهم‌ترین عامل در مورد ارزیابی کییفت زندگی نخواهد بود.

نه ویژگی کشورهای مختلف در این تحقیق بررسی شده است که در موارد زیر رتبه ‌بندی کیفیت زندگی نیز لحاظ شده است. ویژگی‌های مورد ارزیابی در این پژوهش، متعارف بودن هزینه‌ها، بازار کار، اقتصادی پایدار، جایگاه خانواده، درآمد عادلانه، ثبات سیاسی، ایمنی، سیستم آموزشی و خدمات بهداشت عمومی را به خوبی توصیف می‌کند.

در کشورهایی که تصور می‌شود کیفیت زندگی کمتری دارند، امنیت شخصی و فرصت‌های اقتصادی نامناسبی وجود دارد. از این رو نتیجه‌گیری می‌شود که عملکرد آن‌ها به درستی و کفایت جهت رفاه ساکنان کشورها صورت نگرفته است.

تربیت کودکان

کشورهای اسکاندیناوی به داشتن سیاست‌های استوار و معینی جهت حمایت از والدین مشهورند و طبق این مطالعات این کشورها بهترین مکان جهت تربیت فرزندان هستند.

تابعیت

کشورهایی که به حقوق بشر، برابری جنسیتی، و آزادی مذهبی اهمیت می‌دهند، کشورهایی با دانشگاهیان معتمد، حامیان و سایر افرادی هستند که ارزش آنها را می‌دانند. این شهروندان از طریق مردم و رهبران جامعه مدنی در میان مهاجران باعث اعتبار و ارزش بیشتری برای کشور خود می‌شوند.

هشت ویژگی کشوری که در رتبه ‌بندی شهروندی در نظر گرفته می‌شوند، شامل طرح‌هایی در زمینۀ حمایت از حقوق بشر، محیط زیست، برابری جنسیتی، پیشرفت، آزادی مذهبی، احترام به حقوق مالک، قدرت سیاسی قابل اعتماد و قابل اجرا در سراسر کشور است.

در صدر لیست کشورهایی که دارای شبکه‌های ایمنی اجتماعی حرفه‌ای، خدمات آموزشی و بهداشتی ارزان قیمت است، به ترتیب ذکر شده‌اند. این کشورها علاوه بر این ویژگی‌های ممتاز از ثروتمندترین کشورهای جهان و از همه مهمتر دموکراتیک هستند. به نظر می‌رسد مردم در سراسر جهان «الگوی شمال اروپا» را یکی از پایدارترین راه‌ها جهت پیشرفت می‌دانند. این مدل جهت ارتقاء عدالت اجتماعی و علل متنوع پیشرفت شناخته شده است.

در انتهای این لیست کشورهایی را می‌یابید که رژیم‌های استبدادی و ظالمانه در آن‌ها اجرا می‌شود. حاکمانی که با خشونت مخالفان را سرکوب و به شدت حقوق زنان را محدود می‌کنند.

تأثیرات فرهنگی

غذا، مد و زندگی آسان اغلب به عنوان نمادی از فرهنگ کشورهای مختلف شناخته می‌شوند. در این کشورها بر اساس فرهنگ متفاوتی زندگی شکل می‌گیرد. همچنین محصولات تولیدی و قفسه‌های فروشگاه موادغذایی رایج در کشو را نشان می‌دهند. تنها محصولات غذایی جذاب نیست که سبب جلب توجه ساکنان کشورهای دیگر می‌شود. از جمله نشانه‌های فرهنگی هر کشور می‌توان به صنعت سینما، فیلمسازی و موسیقی آن اشاره کرد. این عوامل ییشتر از هر چیز سبب ارتباط و شناخت فرهنگ کشورهای مختلف خواهد شد.

تحصیلات

آینده متعلق به جوانان در هر کشور است و به بیان دیگر آن‌ها سازندگان آیندۀ کشور هستند. نحوۀ برخورد و ارتباط آن‌ها با محیط پیرامون و جهان با توجه به دانش آن‌ها و آنچه به مرور می‌آموزند، شکل می‌گیرد. با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش یک کشور یک راه جهت دستیابی به پیش‌بینی‌های موفقیت یک ملت در آینده شکل می‌گیرد. از این رو تقویت بنای آموزشی در هر کشور پایه‌های موفقیت آن را در آینده تضمین می‌کند.

کشورهایی که ترکیبی از سیستم‌های آموزشی برابر و غیرمتمرکز را دارند، بالاترین رتبه را در این ارزیابی کسب کردند.

زندگی سبز

کشورهایی که محیط سالمی را برای زندگی مردم فراهم می‌کنند، به سلامت شهروندان خود کمک می‌کنند. امروزه علاقه به درک ارتباط مفاهیم بهداشت فردی و محیط زیست افزایش یافته است. داده‌های متعددی در این زمینه در حال ارزیابی هستند تا محققان دریابند سیاست های دولت چطور تنظیم گردند تا تأثیرات مثبتی بر سلامت محیط زیست و مردم گذاشته شود. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند، که سیاست‌های دولت چگونه بر زندگی و حفظ اکوسیستم‌های موجود در کشور تأثیر می‌گذارند.

زنان

کشورهای اسکاندیناوی برابری جنسیتی را به مرور زمان در جامعه تقویت و در مورد تفاوت بین زن و مرد در جامعه برخورد می‌کنند. همچنین دولت‌ها سیاست‌های مناسب و صحیحی را برای دوران مرخصی زایمان و مرخصی والدین را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهند. این مطالعه بر اساس پاسخ تقریباً 9800 زن انجام شده است. این پنج ویژگی که در رتبه‌ بندی کشورهای حامی حقوق زنان در نظر گرفته شده است، شامل حمایت از حقوق بشر، برابری جنسیتی، درآمد برابر با مردان، پیشرفت و امنیت آن‌ها می‌شود.

شفافیت و عدم دروغگویی در شیوۀ کار

کشورهایی که تجارت گسترده، شیوه‌های دولتی نوین و قدرت سیاسی اجرایی مناسبی دارند، سطح قابل قبولی از اطمینان و کمترین میزان فساد داخلی را دارند. علاوه بر این آنها اغلب راغب جهت دستیابی به موفقیت و تشکیل قوی‌ترین دموکراسی‌های جهان هستند.

بازنشستگی آسوده

اگر کشوری برای مهاجران جذاب به نظر می‌رسد، شرایط ساختن زندگی پس از آن با دوران بازنشستگی اغلب به عواملی مانند هزینه زندگی، کیفیت زندگی و دسترسی فرهنگی بستگی دارد. این مطالعه بر اساس پاسخ افراد 45 سال به بالا صورت گرفته است.

تفکر رو به جلو

پیش بینی تغییرات می‌تواند به ساختن شرایط امن در شرایط مختلف برای افراد جامعه کمک کند. کشورهای آسیایی بهترین عملکرد را جهت پیش بینی آینده انجام می‌دهند و مردم را قادر می‌سازند سریعتر و به مرور در مدت کوتاهی، با تغییرات سازگار شوند. این کشورها در صدر لیست کشورهایی هستند که به عنوان آینده‌نگرترین و آماده‌ترین‌ کشورها در مواجهه با شرایط جدید شناخته می‌شوند. تخصص بوروکراتیک، پویایی، کارآفرینی، مهارت ابتکار و نوآوری‌های فناوری از جمله ویژگی‌هایی است، که در این ارزیابی بررسی شد.

بهترین کشورها برای دوران مختلف زندگی

این مطالعه تحقیقات گسترده در سطح جهانی از 73 کشور تهیه شده است. این نتایج کشورها را بر اساس تعدادی از ویژگی‌های کیفی، نتایجی از توانایی برقراری تجارت، مسافرت و سرمایه‌گذاری را  با تأثیر مستقیمی که بر اقتصاد ملی می‌گذارند، معرفی می‌کند. در این مطالعه 65 ویژگی کشور از طریق بررسی بیش از 20،000 نفر شرکت‌کننده شناسایی شد. در این نظرسنجی هر کشور در هر یک از ویژگی ها امتیاز مناسب را کسب کرد. این صفات اصطلاحاتی هستند که می‌توانند برای توصیف یک کشور استفاده شوند. همچنین به موفقیت یک ملت مدرن مربوط خواهند شد. در این مطالعه شرکت‌ کنندگان ارزیابی کردند که چگونه یک ویژگی را در آن کشور معنا می‌شود یا اجرا می‌گردد.

نتیجه رتبه بندی بهترین کشورها برای زندگی در سال 2020

 در ادامه چند کشور را برای شما نام می‌بریم.

سوئد

در رتبه بندی سال 2020 سوئد به عنوان بهترین کشور در زمینه اجرای حقوق شهروندی و برخورداری از شرایط زندگی سبز معرفی گردید. آنچه به دریافت این جایگاه نمونه میان کشورهای پیشرفتۀ جهان تأثیرگذار بود، برخورداری خدمات نوین بازیافت سطل زباله‌های موجود در شهر به صورت تمام و کمال بود.

سوئد کشوری است که در زمان جنگ بی طرفی خود را اعلام کرد. با پایبندی به حقوق بشر و اجرای آن، خدمات عمومی و پایداری قوانین، امروزه این کشور در امور بین‌الملل کشوری قابل احترام است.

سوئد هزینه‌های زیادی را صرف خدمات عمومی و مراقبت های بهداشتی می‌کند. والدین با وجود کمک هزینه دولت برای تحصیل، می‌توانند هر ماه فرزند خود را با هزینۀ کمی در مراکز دلخواه خود در دوران پیش دبستانی ثبت نام نمایند. همچنین تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه‌های این کشور رایگان است. دولت سوئد همچنین کمک هزینۀ اضافی ماهیانه به کودکان زیر 16 سال را می‌پردازد.

جامعۀ سوئد از پناهندگان در این کشور استقبال می‌کند و در حال حاضر 10٪ از جمعیت سوئد را پناهندگان از کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند. نگرش و قوانین سوئد نسبت به برابری جنسیتی به سرعت پیشرفت کرد. سوئد در سازمان های بین‌المللی عضو اتحادیۀ اروپا، سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی عصوی ثابت و معتبر است.

انتخاب موقعیت های برتر سوئد در سال 2020

در لیست زیر می‌توانید برخی از جایگاه‌های برتر سوئد را که در رتبه‌بندی مشخص شده‌اند، مشاهده کنید.

  • شماره 1 در رتبه بندی شهروندی
  • شماره 1 در رتبه بندی زندگی سبز
  • شماره 2 در رتبه بندی کودکان
  • شماره 2 در رده بندی زنان
  • شماره 3 در رتبه بندی کیفیت زندگی
  • شماره 4 در رتبه بندی شفافیت
  • شماره 8 در کل بهترین کشورها
  • شماره 8 در رتبه بندی آموزش
  • شماره 11 در رتبه بندی تفکر به جلو
  • شماره 12 در رتبه بندی راحت بازنشستگان
  • شماره 14 در رتبه بندی تأثیرات فرهنگی

انتخاب موقعیت های برتر نروژ در سال 2020

در زیر می‌توانید برخی از موقعیت‌های برتر نروژ را از رتبه بندی مشاهده کنید.

  • شماره 2 در رتبه بندی شفافیت
  • شماره 3 در رتبه بندی شهروندی
  • شماره 3 در رتبه بندی پرورش کودکان
  • شماره 4 در رتبه بندی کیفیت زندگی
  • شماره 4 در رده بندی زنان
  • شماره 5 در رتبه بندی زندگی سبز
  • به طور کلی شماره 10 در بهترین کشورها
  • شماره 14 در رتبه بندی راحت بازنشستگان
  • شماره 15 در رتبه بندی تفکر به جلو

زندگی در نروژ

بر اساس این اطلاعات می‌توانید اطمینان یابید، نروژ در بالای لیست کشورهای حائز شفافیت در عملکرد، شرایط تابعیت و تربیت فرزندان قرار دارد. این کشور در طول هر دو جنگ جهانی بی طرف ماند و در حال حاضر کشوری با درآمد بالاست که به عنوان یکی از کشورهای عدالت محور نیز در جهان شناخته می‌شود. در نروژ شهروندان حق مشخصی در زمینۀ مراقبت‌های روزانه دارند که به والدین این فرصت را می‌دهد تا همواره جایی برای نگهداری از کودکان آن‌ها در اماکن مختلف وجود داشته باشد. دولت نروژ تا سن 18 سالگی آموزش رایگان و مراقبت‌های بهداشتی رایگان را به شهروندان خود ارائه می‌دهد.

تعاملات در این کشور به صورت دوستانه و به دور از هر گونه تبعیض نژادی برقرار است. همچنین دولت نروژ متعهد به حفظ محیط زیست است و برای دفاع از آن سیاست‌هایی در نظر می‌گیرد. نروژ برخلاف دو کشور اسکاندیناوی دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست.

زندگی در دانمارک

رتبه ‌بندی امسال نشان می‌دهد دانمارک بهترین کشور جهت حمایت از حقوق زنان و همچنین جهت تربیت فرزندان است. زنان می‌توانند با شرایط راحتی پس از یک سال مرخصی زایمان به کار خود ادامه دهند. آن‌ها برای جبران زمان هدر رفته یا مرخصی خود در زمان زایمان مجبور نیستند که ساعت‌های بیشتری کار کنند. دولت دانمارک از سیستم مهد کودک مناسب و سراسری در این کشور مراقبت‌های لازم و خدمات بینظیری را در این زمینه در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد. والدین در این دوران تنها هزینۀ کمی جهت ثبت ‌نام کودک خود در مهد کودک خواهند پرداخت و بقیه آن را دولت می‌پردازد.

دانمارک به عنوان سومین کشور برتر در رتبه ‌بندی شفافیت شناخته شده است و یکی از دلایل اصلی این موقعیت می‌تواند دولت پایدار و شفاف این کشور باشد. نرخ مالیات شرکت‌ها در کشور بالاست و نرخ مالیات بر درآمد کشور نیز در بالاترین میزان جهانی محاسبه شده است. مراقبت‌های پزشکی در دانمارک اکثراً به همت سیستم مالیاتی اقساطی دانمارک رایگان است. دانمارک همچنین آموزش عالی رایگان را برای دانشجویان در نظر دارد که به همین جهت دهمین کشور برتر در رتبه‌بندی آموزش 2020 معرفی شد. دانمارک از جمله سازمان‌های جهانی عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل است.

انتخاب موقعیت‌های برتر دانمارک در سال 2020

در زیر برخی از مقام های برتر دانمارک از رتبه بندی سال 2020 را خواهید دید.

  • شماره 1 در رتبه بندی خدمات و حمایت از کودکان
  • شماره 1 در رده بندی حقوق زنان
  • شماره 2 در رتبه بندی کیفیت زندگی
  • شماره 3 در رتبه بندی شفافیت
  • شماره 5 در رتبه بندی شهروندی
  • شماره 6 در رتبه بندی زندگی سبز
  • شماره 10 در رتبه بندی راحت بازنشستگان
  • شماره 10 در رتبه بندی آموزش

محققان از نزدیک به برخی از جنبه‌های مؤثر که سبب شد کشورهای اسکاندیناوی یکی از بهترین کشورها برای زندگی در سال 2020 شناخته شوند، نگاهی دقیق داشتند. نتایج به آن‌ها نشان داد سوئد، نروژ و دانمارک گزینه‌های خوبی برای تشکیل زندگی جدید برای بیشتر مهاجران هستند. این امکانات و خدمات برای تمامی مهاجرانی است که به تنهایی سفر می‌کنند  یا به همراه خانوادۀ خود قصد مهاجرت دارند. اگر شما نیز در زمینۀ علوم پزشکی دارای تخصص یا تحصییلات عالی هستید و به کسب فرصت‌های شغلی در اسکاندیناوی علاقه مندید، اکنون فرصت این زندگی عالی را امتحان کنید.

مشاوران فارسی زبان موسسه آرمان من همواره پاسخگوی نیازمندی‌های مهاجران ایرانی است که اهداف برتری جهت مهاجرت دارند. همچنین لازم به ذکر است برای ادامه تحصیل نیز می‌توانید به این کشورها فکر کرده وتصمیم بگیرید. در این صورت نیاز است مطالبی همچون اپلای آرمان من، شرایط ویزای تحصیلی و دیگر موارد مثل تهیه رزومه تحصیلی را مطالعه نمایید و در صورت نیاز از مشاوره رایگان مهاجرت بهره مند گردید.

 



:: برچسب‌ها: مهاجرت تحصیلی:بهترین کشور برای تحصیل و کار و زندگی , اپلای , مهاجرت تحصیلی , بورسیه تحصیلی , اعزام دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mona

زمانی که به عنوان یک دانشجوی بین المللی، به کشور انگلستان وارد می‌شوید یکی از مواردی که ممکن است در مورد آن تعجب کنید هزینۀ زندگی در انگلستان است. شما علاوه بر زندگی دانشجویی و هزینه‌های دانشجویی که در پیش دارید باید به مواردی مانند اجاره، آب و برق، غذا و تفریح و دیگر موارد که جزء هزینه‌های مهم زندگی است توجه داشته باشید. در این مقاله، ما میانگین هزینه‌های روزمره در انگلستان را که برای یک زندگی راحت ضروری است جمع آوری کرده‌ایم که در اختیار شما می‌گذاریم که شما را راهنمایی می‌کند که چگونه قبل از اعزام به این کشور بودجۀ مالی خود را مدیریت و برنامه ریزی کنید.

هزینۀ زندگی در کشور انگلیس به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها  محل زندگی شما در این کشور است. اگر به عنوان یک دانشجو تصمیم به زندگی در لندن بگیرید، هزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به سایر مناطق کشور باید پرداخت کنید.

برای درک کامل هزینه‌ های زندگی در انگلستان به بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج مراجعه کرده و مشاوره مهاجرت رایگان دریافت کنید.

طبق آمار در سال 2020 ، لندن در میان 10 شهر گران قیمت برای زندگی در اروپا قرار گرفت. البته برای زندگی در این شهر راه‌هایی برای خلاص شدن از برخی از هزینه‌ها وجود دارد.

به عنوان مثال، شما می‌تو‌انید برای زندگی به جای اجاره خانه در جنوب انگلیس که در واقع گران تر از شمال انگلیس است سکونت کنید. اصولا باید توجه داشت به طور کلی تعیین هزینه‌های زندگی در مناطق مختلف انگلستان بسیار متفاوت است.

درست مثل هر کشور دیگر در جهان، حتی انگلیس نیز گرانترین مناطق  و مقرون به صرفه ترین مناطق را دارا می‌باشد. بنابراین ، به هر کجا که بروید، درست مثل انگلستان، تفاوت‌های قابل توجهی در هزینه‌های زندگی در مناطق مختلف کشور پیدا خواهید کرد.

به عنوان یک دانشجوی مجرد ساکن انگلستان، متوسط ​​بودجه هفتگی با احتساب اجاره باید تقریباً 240.89 پوند (317.92 دلار آمریکا) باشد. بسته به آپارتمانی که اجاره می‌کنید مسلماً میتو‌انید با هزینه‌ای کمتر یا بیشتر از آن، با متوسط ​​12000 پوند / 15000 دلار آمریکا در سال (به استثنای شهریه) زندگی کنید.

بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم که این محاسبه از کجا آمده است؟

هزینۀ اجاره: متوسط ​​اجاره‌ای که در انگلیس پرداخت خواهید کرد بسته به محل زندگی و نوع محل اقامت شما متفاوت است. اگر در شهر باشید یک آپارتمان یک خوابه به طور متوسط ​​در هر ماه 758 پوند (1000 دلار USD دلار) است و اگر در خارج از شهر محل سکونت شما باشد این مبلغ 614 پوند (810 دلار ~ دلار آمریکا) می‌باشد. اگر هزینه‌های انرژی مصرفی شما در اجاره خانه لحاظ شود، ممکن است بیشتر باشد. همچنین، اگر تصمیم دارید آپارتمان خود را با فرد یا افراد دیگر به اشتراک بگذارید، هزینۀ اقامت و آب و برق به نصف کاهش می‌یابد.

شورای مالیات: اگر در انگلستان زندگی می‌کنید، باید شورای مالیات پرداخت کنید. آن‌ها بر اساس محل زندگی شما و تعداد افرادی که با شما زندگی می‌کنند محاسبه می‌کنند که شما چقدر باید در سال بپردازید (اگر تنها زندگی می‌کنید بسیار کمتر است). این مالیات به پرداخت هزینه‌های جمع آوری زباله، نیروهای پلیس و نگهداری خیابان کمک می‌کند. به طور متوسط ​​هر هفته ​حدودی 25 پوند (40 دلار آمریکا) است.

تسهیلات: اگر این موارد در اجاره شامل نشود، کل گاز، برق و آب در هر ماه حدود 155 پوند / 204 دلار آمریکا است. اگر تنها زندگی می‌کنید یا در خانه نیستید که اغلب به دلیل گشت و گذار، معاشرت یا تحصیل می‌تواند هزینه‌های آن کمتر باشد. سرما و گرما همچنین ممکن است باعث شود خدمات آب و هوایی متفاوت باشد، اما این برآورد حداقل باید به شما کمک کند تا در طول سال بودجه داشته باشید.

حساب بانکی: اگر قصد انتقال به انگلستان را دارید، برای پرداخت هزینه‌ها و قبوض و همچنین ارسال و دریافت پول باید حساب بانکی جدیدی باز کنید. بسته به اینکه کدام بانک انگلیس را انتخاب کنید، هزینه‌ها می توانند واقعاً متفاوت باشند، مخصوصاً اگر نقل و انتقالات بین المللی انجام دهید.

یک حساب بدون حاشیه با (Transferwise) می‌تواند یک راه حل ایده آل برای بدست آوردن جزئیات حساب بانکی محلی و هزینۀ ارسال و دریافت پول در زمان حضور شما باشد.

مجوز تلویزیون: در انگلیس، حتی اگر روی رایانه یا رایانه لوحی باشد ، باید مجوز تلویزیون را پرداخت كنید. هزینۀ پروانه 157.50 پوند (207 دلار آمریکا) در سال برای یک تلویزیون رنگی (53 £ / 70 دلار برای تلویزیون‌های سیاه و سفید) است. خوشبختانه این هزینه برای هر خانه است و به ازای هر نفر نیست. بنابراین اگر هم اتاقی دارید، این هزینه را  می‌توانید تقسیم کنید.

هزینه‌های سفر: بسیاری از افراد در انگلیس به جای داشتن وسیله نقلیه با کارت حمل و نقل خرید می‌کنند. این کار رفت و آمد را سریعتر می‌کند و شما می‌توانید با هزینۀ بسیار کمتر سفرهای بسیار بیشتری داشته باشید. قبض ماهیانه برای بیشتر خدمات به طور متوسط ​​55 پوند است. اما دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند تخفیف‌های خوبی بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حمل و نقل عمومی به راهنمای حمل و نقل در این کشور مراجعه کنید.

برنامه تلفن همراه: در حالی که در انگلستان هستید، باید برای برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و سایر افراد یک شماره تلفن محلی برای خود تهیه کنید. شبکه‌های تلفن همراه زیادی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. برخی ارزان تر هستند، برخی بسته به خدماتی که به شما ارائه می دهند گران ترند. برای کسب اطلاعات در مورد این حوزه باید به لیست مخابرات این کشور رجوع کنید.

سایر هزینه‌های متفرقه: مواردی مانند غذا، اینترنت، کتاب، لوازم بهداشتی و سایر موارد و خدمات مورد نیاز شما که شما به آن احتیاج دارید. برای مشکلات احتمالی مانند مراقبت‌های بهداشتی، هزینه‌های اضافی مدرسه که انتظارش را ندارید و موارد اضطراری عمومی، مقدار مشخصی پول نقد نیز پس انداز می‌کنید.

افرادی که این مقاله را مطالعه می‌کنند به دنبال دریافت پذیرش تحصیلی و در پی آن دریافت ویزای تحصیلی هستند. از این نیاز به تهیه رزومه تحصیلی دارند، بنابراین بلاگ آرمان من را به شما معرفی می‎کنیم

آیا می‌دانید هزینه های خاص در انگلیس چقدر است؟

بخش عمده‌ای از هزینه‌های شما نیز به سایر موارد خاص اختصاص می‌یابد که ممکن است به تنهایی زیاد به نظر نرسدو اما به هزینه‌های ماهانه شما اضافه می‌شود. در اینجا چند مورد خاص آورده شده است که باید برای بودجه خود حساب کنید:

یک وعده غذایی درکافه یا رستوران: 12 پوند (15.50 دلار آمریکا).

میان وعده در رستوران فست فود: 6 پوند (8 دلار آمریکا)

لیتر شیر: 1 پوند (1.32 دلار آمریکا)

1 کیلوگرم سینه مرغ: 6 پوند (8 دلار آمریکا)

یک شلوار جین: 59.18 پوند (78.10 دلار آمریکا)

بطری 5 لیتری آب 0.95 پوند (1.25 دلار آمریکا)

اضافه به ازای هر کیلوگرم: 1 تا 2 پوند (1.32 تا 2.64 دلار آمریکا)

اگر به دنبال لیست جامع تری از اطلاعات بودجه بندی و اطلاعات بیشتر در مورد هزینه زندگی در انگلیس هستید، می‌توانید به گزارش Numbeo)) در مورد هزینۀ زندگی در انگلستان رجوع کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید، قیمت‌ها در انگلیس بسیار شبیه به خرید اکثر موارد مشابه در ایالات متحده یا استرالیا است. برخی از آن‌ها بسیار ارزان تر هستند (به عنوان مثال، تولید داخلی هستند) که این امر عمدتاً به دلیل آب و هوا و در دسترس بودن این محصولات در انگلیس در مقایسه با در دسترس بودن آن‌ها در طول سال در سایر کشورها است. به طور کلی، هزینه‌های زندگی در انگلستان نسبتاً متوسط ​​است و برای زندگی و رونق در آن، تعدیل زیادی در بودجه فعلی شما لازم نیست.

اگر هنگام تحصیل در انگلستان تصمیم به کار بگیرید، تعدیل بودجه حتی کمتر خواهد شد. بسیاری از دانشجویان هنگام تحصیل در دانشگاه تصمیم به کار در انگلستان می‌گیرند. اکثر کارفرمایان با برنامۀ دانشگاه شما نیز انعطاف پذیر خواهند بود. حتی اگر فقط پنج تا ده ساعت در هفته کار می‌کنید، یک شغل می‌تواند به شما در کاهش برخی از هزینه‌هایی که ممکن است هنگام تحصیل در انگلیس به شما تعلق گیرد، کمک کند.

پس از دریافت پذیرش تحصیلی انگلستان مطالعه دربارۀ هزینه‌های زندگی در انگلستان بسیار واجب است.

متوسط ​​هزینه زندگی در لندن

هزینه زندگی در لندن زیاد است، اما در مقایسه با بزرگترین شهرهای جهان، پایتخت انگلیس شهری کاملاً مقرون به صرفه برای زندگی است. علاوه بر این، لندن کیفیت زندگی همان شهرها را چه بسا به مراتب بالاتر ارائه می‌کند.

با این حال، برای یک مهاجر که در یک محیط کاملاً متفاوت و ناشناخته قرار داشته و به شهر لندن مهاجرت می‌کند (و این تنها در مورد لندن نیست)، تحقق ثبات مالی دشوار است. شما باید تخمین بزنید که به نوبه خود هنگام زندگی در این شهر یا شهرهای دیگر انگلستان نکات مهم روزمره را برای انتخاب درست زندگی گرفته‌اید، مانند یافتن یک آپارتمان ارزان‌تر برای اجاره، یک رستوران با قیمت مناسب برای صرف غذا، یک مکان خرید، یک گزینۀ مناسب برای رفت و آمد و دیگر موارد است.

اولین و مهمترین نگرانی هنگام ورود به لندن اجارۀ آپارتمان است. به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای جهان، به طور معمول قیمت اجاره بالاتر از مناطق اطراف است. شکاف قیمت اجاره بین مرکز شهر و مناطق حاشیه‌ای در لندن به اندازه‌ای نیست که در بزرگترین شهرهای جهان معمول است.

به زبان ساده، قیمت اجاره در لندن بدون توجه به اینکه در کجا زندگی می‌کنید نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است.

متوسط ​​هزینه اجاره در لندن

در حال حاضر، اجاره آپارتمان در لندن به طور متوسط ​​بیش از هزار پوند در ماه برای شما هزینه دارد. تخمین زده می‌شود که اجارۀ ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر به طور متوسط ​​1740 پوند هزینه دارد. اجارۀ آپارتمان مشابه در محله‌های حومه به طور متوسط ​​ماهانه 2331 پوند اجاره دارد. به طور کلی، هزینۀ ماهانه اجاره چنین آپارتمانی در مرکز شهر بین 1200 تا 2200 پوند است. در حالی که در مناطق پیرامونی از 900 تا 1500 پوند است.

اگر به دنبال یک آپارتمان بزرگتر هستید، اجاره بها ممکن است به راحتی بیش از 3000 پوند باشد. به عنوان مثال، اجارۀ یک آپارتمان سه خوابه واقع در مرکز شهر ، به طور متوسط ​​3141 پوند برای شما هزینه دارد. اگر در زمان حضور خود تحقیق دقیق تری انجام دهید می‌توانید چنین آپارتمانی را با اجارۀ ماهانه بین 2250 تا 5000 پوند پیدا کنید. در خارج از مرکز، می‌توانید چنین آپارتمانی را پیدا کنید که قیمت آن از 1700 تا 2800 پوند (به طور متوسط ​​2055 پوند) باشد.

اجارۀ یک آپارتمان مسئولیت‌های دیگری مانند رسیدگی به قبوض آب و برق را به همراه دارد. به طور متوسط ​​برای یک آپارتمان با مساحت 85 متر مربع، شما باید هر ماه 170 پوند برای برق، گرمایش، سرمایش، آب و دیگر موارد آن بپردازید. در حالی که برای یک آپارتمان 45 متر مربعی به طور متوسط ​​باید 120 پوند بپردازید. در این موارد همیشه خوب است شخصی را پیدا کنید که بتوانید آپارتمان را با او تقسیم کنید و در نتیجه هزینۀ اجاره کمتری را پرداخت خواهید کرد. این همان کاری است که اکثر دانشجویان بین المللی در لندن انجام می‌دهند.

همچنین در نظر داشته باشید پس از اتمام تحصیل خود در انگلستان به دنبال مطالعۀ مطلبی همچون هزینه ویزای کار انگلستان آرمان من باشید.

هزینه متوسط ​​غذا در هر ماه در لندن

هزینۀ غذا در لندن نیز به میزان مدیریت شما در  این مورد بستگی خواهد داشت. قیمت برخی از ابتدایی ترین کالاها در لندن بالاتر است. خوشبختانه دانشگاه‌های انگلستان در محوطۀ دانشگاه خود سالن غذاخوری دارند که دانشجویان می‌توانند کارت عضویت خریداری کرده و به طور منظم غذا بخورند که برای شما مقرون به صرفه تر است.

این سالن‌های غذاخوری بسیار متعهد هستند که به دانشجویان انواع منوها از جمله طیف گسترده‌ای از وعده‌های غذایی با قیمت پایین را به دانشجویان ارائه دهند. به این ترتیب می‌توانید آزادانه آنچه با بودجه شما مطابقت دارد و باب میل سلیقه شما است را انتخاب کنید. با تغییر حاشیه کمتر، قیمت وعده‌های غذایی در این سالن‌های غذاخوری بین 5 تا 10 پوند متغیر است.

از طرف دیگر، غذا خوردن در رستوران‌های لندن برای دانشجویان گزینۀ پسندیده‌ای نیست. به طور متوسط ​​یک وعدۀ غذایی در یک رستوران ارزان قیمت 15 پوند با دامنه تغییر 10 تا 30 پوند است. در یک رستوران کمی گران قیمت تر، قیمت وعده‌های غذایی برای دو نفر از 44 تا 100 پوند یا به طور متوسط ​​60 پوند است.

به عبارت دیگر، اگر هر روز یک مرتبه در یک رستوران غذا بخورید، حداقل 450 پوند  در ماه برای شما هزینه دارد. اگر هزینه‌های زندگی اجتناب ناپذیر دیگری نیز به این مقدار پول اضافه کنید، در این صورت هزینۀ زندگی در لندن می‌تواند برابر با یک فرد دارای ثروت باشد. در غیر این صورت می‌توان گفت که غیرقابل قبول است.

قیمت برخی از مهمترین و اساسی ترین کالاها در انگلستان  در سال 2020 ، شامل موارد زیر است:

ذکر یک مکان به عنوان یک مکان ارزان یا گران قیمت برای زندگی در یک شهر می‌تواند ذهنی باشد. برای جلوگیری از این مقایسه اطلاعاتی که در زیر آورده‌ایم  معیار مناسبی برای اندازه گیری بهتر ارزان یا گران بودن یک شهر است که بین میانگین هزینه‌های غذا در لندن و دیگر شهرهای بزرگ انگلستان ایجاد شده است.

متوسط هزینه غذا در هر ماه در شهرهای مختلف انگلیس 

طبق جدول، هزینه‌های توصیه شده مواد غذایی ماهانه به ازای هر نفر در شهرهای مختلف انگلیس، طبق شماره، نشان داده شده است.

در کلام آخر  به عنوان مثال با رجوع به جدول بالا می توانیم نتیجه گیری کنیم که:

متوسط هزینۀ غذا در لندن 5٪ بیشتر از لیورپول است (اولین و آخرین جدول فوق).

هزینۀ متوسط غذا در لندن 7 درصد بیشتر از منچستر است.

متوسط هزینۀ غذا در لندن 13٪ بیشتر از گلاسکو است.

متوسط هزینۀ غذا در لندن 3٪ بیشتر از کاردیف است.



:: برچسب‌ها: هزینه های زندگی در انگلستان , پذیرش تحصیلی , اپلای , اعزام دانشجو , ویزای تحصیلی , بورسیه تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mona

بسیاری از دانشجویان ایرانی تمایل دارند در کشورهای خارجی تحصیل کنند. اما برخی از شرایط شروع این اقدام اطلاعی ندارند. در این مطلب قصد داریم تمامی شرایط کلی مهاجرت تحصیلی را برای دانشجویان ایرانی توضیح دهیم. همچنین در ادامه شما را با بهترین مقاصد تحصیلی ایرانیان آشنا خواهیم کرد. در نیتجه شما می‌توانید از راه‌های موجود و مناسب با شرایط خود یکی را به دلخواه انتخاب نمایید.

دریافت ویزای دانشجویی و همچنین انتخاب بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج همواره یکی از دغدغه‌های دانشجویان ایرانی است که به راحتی کسب به دست نمی‌آید. شما می‌توانید برای دور کردن این نگرانی از خود در این مورد از مشاوره اپلای آرمان من بهره مند شوید.

شرایط کلی مهاجرت تحصیلی ایرانیان

اگر خواهان دریافت ویزای تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های معتبر خارجی هستید، لازم است اقدام به تهیۀ مدارک مورد نیاز آن مؤسسۀ تحصیلی نمایید. همچنین در این مسیر دقت کنید آمادگی لازم را جهت حضور در مصاحبه کسب کنید. دریافت ویزای تحصیلی عمدتاً زمان زیادی به طول می‌انجامد. از این رو تمامی مدارک خود را دقیق و کامل ارائه نمایید تا پس از مدت زیادی با موانع روبه ‌رو نشوید. از این رو تلاش کنید تا مدارک مخصوص را در زمان معین از سوی مرکز تحصیلی مورد نظر خود ارسال نمایید.

آیا نگران دریافت مدرک (LELTS) هستید؟

بسیاری از دانشجویان زمانی که برای ادمۀ تحصیل در خارج از کشور به مدرک زبان انگلیسی نیاز پیدا می‌کنند، از این راه منصرف می‌شوند. اگر قصد ادامۀ تحصیل در خارج از کشور در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد را دارید، باید در یک آزمون بین المللی زبان شرکت کنید. تعدادی دورۀ عالی زبان انگلیسی در خارج از کشور وجود دارد که به شما در کسب نمرۀ عالی در آزمون کمک می‌کنند.

چنانچه جهت آزمون در ایران آماده می‌شوید، آموزشگاه‌های شناخته شده را انتخاب نمایید. همواره آموزشگاه‌های معروف و معتبر را انخاب کنید یا از اساتید حرفه‌ای جهت آموزش خصوصی استفاده نمایید. از آن جایی که باید در فرصت محدودی که مدارک شما ارزیابی می‌شوند، مدرک زبان خود را دریافت نمایید. هرگز زمان خود را در آموزشگاه‌هایی که شناخته شده نیستند، تلف نکنید. انتخاب آگاهانه در این مسیر بسیاری از شرایط موفقیت را برای شما آسان می‌نماید. در صورتی که جهت آموزش زبان انگلیسی آموزش خصوصی را ترجیح می‌دهید، لازم است زمان بیشتری صرف تمرین در منزل نمایید.

راه‌های زیادی برای افزایش مهارت زبان انگلیسی در خانه وجود دارند. شما می‌توانید با تماشای فیلم‌های زبان اصلی، مطالعۀ کتاب‌های انگلیسی زبان و جست‌وجوی تحقیقات خود به زبان انگلیسی، مهارت شنیداری و گفتاری خود را تقویت کنید.

آیا نگران هزینه های خود در کشور دیگری هستید؟

اگر در این مسیر نگران هزینه‌های مختلفی مانند پرداخت شهریه هستید، با کمی آگاهی از منابع معتبر دانشگاهی می‌توانید شرایط پرداخت آن را مطلع شوید. برای مثال بسیاری از دانشگاه‌های خارجی امکاناتی مانند بورس تحصیلی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهند. بورسیۀ تحصیلی نیز یکی از راه‌های موجود است که برای بسیاری از دانشجویان ایرانی قابل استفاده است. کشورهای اروپایی مقصد مناسبی است، اگر نگران پرداخت هزینه‌های زندگی هستید. مثلاً کشور نروژ شرایط تحصیل رایگان را برای بسیاری از دانشجویان خارجی فراهم کرده است.

در این زمینه می‌توانید با کمی مطالعه و تحقیق و همچنین راهنمایی‌های مشاوران موسسات معتبر همچون مشاره در زمینۀ دریافت پذیرش تحصیلی مقصد مناسب خود را بیابید.

نگرانی دانشجویان دختر ایرانی

شرایط زندگی در ایران متفاوت از کشورهای پیشرفتۀ خارجی است. به همین جهت تعدادی از دانشجویان خانم از تحصیل در خارج از کشور نگران هستند. از آن جایی که در ایران تجربۀ زندگی مستقل برای تعداد محدودی ممکن است، ترس افرادی که این شرایط را تجربه نکرده‌اند، در این مواقع بیشتر است. جدا شدن از منطقۀ امن خود برای رسیدن به اهداف چیزی است که باید دختران ایرانی شهامت آن را کسب کنند. با تحصیل در خارج از کشور می‌توانید شاهد رشد فردی خود باشید. همچنین با تجارب و چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوید که منجر به افزایش اعتماد به نفس شما خواهند شد. فرصت زندگی مستقل را از دست ندهید.

توصیۀ ما به دانشجویان دختر ایرانی این است که در این کشور شما تنها نخواهید بود. امکان تماس با خانوادۀ خود را در هر لحظه از شبانه‌‍‌ روز خواهید داشت. علاوه بر این در این دوران دوستانی را خواهید یافت که شرایطی مشابه شما دارند. پس از زندگی مستقل در خارج از کشور هراس نداشته باشید.

تفاوت های فرهنگی را پذیرفته اید؟

از آن جا که ایران یکی از اصیل‌ترین فرهنگ‌های جهان را دارد، به نظر می‌آید ایرانیان در مواجهه به فرهنگ‌های متفاوت پذیرش کمتری دارند. باید قبول کنیم هر کشوری سنت‌ها و فرهنگ خاص خود را دارد و پذیرش فرهنگ و زبان متفاوت تجربۀ بین‌المللی لذت‌ بخشی را برای دانشجویان رقم می‌زند. پذیرش تفاوت‌های فرهنگی را تمرین کنید و خود را با فرهنگ کشور یا مقصد خود تطبیق دهید. می‌توانید به راحتی از فرهنگ آن‌ها اطلاعات کسب کنید و پس از آشنایی با افراد جدید در کشور مقصد، آن‌ها را با فرهنگ خود آشنا نمایید.

پذیرش تغییر به این معنی نیست که شما فرهنگ و کشور خود را فراموش کرده‌اید، بلکه به این معنی است که شما به تفاوت فرهنگی احترام می‌گذارید.

از نظر احساسی مستقل شوید

خانواده در بین ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و بیشتر ایرانیان از نظر عاطفی به خانوادۀ خود وابسته هستند. در حقیقت، آن‌ها نمی‌توانند تصور کنند که برای مدت طولانی از خانوادۀ خود دور باشند. برای دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در خارج از کشور باید آمادۀ چالش‌های احتمالی، به ویژه دوری از دوستان و خانواده خود باشید. به یاد داشته باشید که دوری از خانواده بخشی از سفر شماست. همۀ ما خانواده خود را دوست داریم و این موضوع نمی‌گذارد آن‌ها را برای تحصیل در خارج از کشور ترک کنیم. لازم است در این مسیر پذیرش این تغییر را تمرین کنید و تمام تلاش خود را برای لذت از سفر پیش روی خود انجام دهید.

همواره یک حامی را در نظر داشته باشید

منظور از این بخش این است که تمامی دارایی خود را یک جا سرمایه‌ گذاری نکنید. از آن جایی که در حال تجربۀ یک سفر طولانی هستید، امکان مواجهه با شرایط متفاوت وجود دارد. از این رو شرایط سیاسی یا مالی پیش رو را در نظر داشته باشید. سیاست‌های کشورهای مختلف هر روز با تغییراتی روبه‌ روست که در شرایط شما نیز بی‌تأثیر نخواهد بود. دریافت ویزا یکی از مسائلی است که با تغییر سیاست‌های کشور مقصد دستخوش تغییراتی می‌شود. بنابراین تمامی جوانب را سنجیده و آگاهانه عمل کنید. لازم است بدانید ضمن طی کردن تمامی مراحل برای دریافت پذیرش خود نیاز به نوشتن رزومه تحصیلی دارید که کاری بسیار مهم است. شما می‌توانید برای کشب اطلاعات کامل در زمینۀ مهاجرت تحصیلی به یک مجله اعزام دانشجوی معتبر مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

این تغییرات ممکن است باعث رد پذیرش شما در دانشگاه مطلوب شما شود. به همین جهت اطلاعات به روز را از راه‌های معتبر دریافت کنید تا از راه‌های جدید و مناسبی بهره‌مند گردید. توصیۀ ما به دانشجویان این است که تمامی گزینه‌های موجود را بررسی کنند و در انواع روش‌های مهاجرت تحصیلی شرکت کنید. احتمال موفقیت شما با این کار برای تحصیل در خارج از کشور بی شک بیشتر خواهد بود.

صبور باشید

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی باید توجه داشته باشید که اقدام به مهاجرت نیازمند صبر است. زمانی که تصمیم به تحصیل در خارج از کشور گرفتید، باید خود را برای رویارویی با چالش‌های احتمالی آماده کنید. در این دوران انتظار روزهایی را سپری می‌کنید که گاهی خسته شده و ممکن است منصرف شوید. در این شرایط با یادآوری هدف خود انگیزۀ خود را تقویت کنید. اهداف خود را فراموش نکنید و هرگز از آنها دست نکشید.

دانشجویان ایرانی

دانشگاه‌های سراسر دنیا فرصت جذب دانشجویان ایرانی را ارزیابی و این شرایط را برای دانشجویان متقاضی ادامۀ تحصیل فراهم می‌کنند. از جمله نگرانی‌های دانشجویان ایرانی هزینه‌های زندگی، آشنایی با زبان کشور مقصد، اعتبار دانشگاه‌های خارجی، دریافت ویزا، یافتن شغل مناسب و شرایط پس از مهاجرت است. خوشبختانه برای هر یک از این موضوعات امکان بررسی و تحقیق وجود دارد. در این بخش تمامی مقاصد برتر تحصیل دانشجویان ایرانی را ملاحظه خواهید کرد.

1.استرالیا

استرالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی است. اگر تصمیم به تحصیل در استرالیا دارید، می‌توانید از اعتبار علمی، کیفیت زندگی، فرصت‌های شغلی و دوره‌های آموزش زبان انگلیسی بهره‌مند شوید. در واقع آنچه استرالیا را به مقصدی ایده‌آل برای دانشجویان ایرانی تبدیل می‌کند، زندگی در یک جامعه با تنوع فرهنگی و امکان درخواست اقامت دائم این کشور است. از آن جا که استرالیا به برخی مشاغل تخصصی اقامت دائم می‌دهد، پس از اتمام تحصیل، دانشجویان شانس بالایی در استخدام و دریافت اقامت دائم این کشور دارند. همچنین شما می‌توانید اطلاعات جامعی در زمینۀ شرایط ویزای تحصیلی استرالیا و همچنین ویزای کار پس از تحصیل استرالیا کسب کنید.

2.کانادا

کانادا به دلیل فرصت‌های تحقیقاتی و مهاجرتی فراوان، به عنوان سرزمین امکانات و فرصت‌ها شناخته شده است. شانس بالای اقامت دائم و سکونت در کانادا پس از اتمام تحصیلات، سبب جذب دانشجویان زیادی به کانادا می‌شود. با این حال تحصیل در کانادا مزایای دیگری نیز دارد که به نفع دانشجویان بین‌المللی است. از جمله مزایای کانادا تنوع فرهنگی است که در آن کیفیت زندگی عالی واستانداردهای علمی و آموزش با کیفیت بالا در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان این کشور قرار دارد. شما می‌توانید در زمینۀ أخذ پذیرش تحصلی کانادا و همچنین شرایط ویزای کار در کانادا اطلاعات جامعی را مطالعه نمایید.

3.مالزی

دلایل زیادی وجود دارد که مالزی در چند سال گذشته هزاران دانشجوی ایرانی را جذب خود کرده است. مالزی با سهولت دریافت ویزا از بهترین کشورها جهت ادامه تحصیل ایرانیان شناخته می‎شود. همچنین وجود شعب دانشگاه‌های برتر کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلیس مانند دانشگاه ناتینگهام در این کشور توجه دانشجویان ایرانی را جلب کرده است. دروه‌های آموزشی در این کشور به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان جهت تحصیل در مدارس مالزی پذیرش می‌گیرند. دلیل دیگر محبوبیت مالزی متناسب بودن هزینه‌های زندگی در این کشور است.

 دلایل دیگری نیز برای تحصیل ایرانیان در مالزی وجود دارد مانند جمعیت انگلیسی زبان، تنوع فرهنگی، اسلام، آب و هوای گرمسیری و منابع طبیعی زیبا.

4.انگلستان

انگلیس نیز با تنوع فرهنگی، دانشگاه‌های معتبر و جمعیت انگلیسی زبان بومی یکی از مقاصد برتر دانشجویان بین‌المللی است. انگلیس با جمعیت قابل توجه ایرانی و وجود جوامع اسلامی در بین دانشجویان ایرانی محبوبیت دارد. در هر گوشه انگلیس که باشید، قصابی و رستوران حلال در دسترس شماست. با تحصیل در انگلیس، دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌هایی با رتبۀ عالی خواهند رفت و ضمن عضویت در یک جامعه ایرانی، فرصت تقویت مهارت زبان انگلیسی را خواهند داشت. شما می‌توانید در مورد مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان و همچنین دریافت ویزای کار انگلستان مطالب کاملی را مطالعه نمایید.

5.آلمان

آلمان به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی خود کشور محبوبی برای مهاجران انواع نقاط دنیاست. تحصیل در آلمان برای دانشجویان ایرانی مزایای زیادی دارد اما بی نظیرترین آن‌ها دوره‌های کارشناسی رایگان در دانشگاه‌های دولتی است. ایرانیان زیادی در آلمان زندگی می‌کنند و شما می‌توانید در طول تحصیل با ایرانیان زیادی در ارتباط باشید. در نتیجه دوستان ایرانی زیادی خواهید یافت و کمتر احساس غریبگی را در این کشور تجربه خواهید کرد. در هر شهر آلمان می‌توانید رستوران‌ها و فروشگاه‌های موادغذایی ایرانی پیدا کنید و این نیز کمک می‌کند تا کمتر دلتنگ شوید. لازم است جهت ادامۀ تحصیلات خود در آلمان زبان آلمانی را فراگیرید. زیرا بیشتر دوره‌های کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می‌شوند.

6.نروژ

نروژ همواره به عنوان یکی از بهترین کشورها از لحاظ استاندارد زندگی قرار دارد. همچنین مقصد عالی جهت ادامۀ تحصیل برای ایرانیان شناخته می‌شود. هر چند هزینه‌های این کشور نیز کم نیست اما تحصیل در نروژ رایگان است. از این رو دانشجویان ایرانی می‌توانند از تحصیلات عالی در کنار زندگی مناسب بهره‌مند شوند. بیشتر اهالی نروژ به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی در این کشور برگزار می‌شود اما تحصیل در مقطع کارشناسی نیازمند مهارت در زبان نروژی است.

7.ترکیه

ترکیه به عنوان کشور همسایه از نظر فرهنگی شباهت زیادی به ایران دارد. همچنین سفر به ترکیه برای ایرانیان به ویزا نیاز ندارد. تحصیل و زندگی در ترکیه مقرون به صرفه است و سفر به ایران برای دیدار با خانواده راحت است. این عوامل ترکیه را به مقصد خوبی برای دانشجویان ایرانی تبدیل می‌کند. نکته آخر اینکه دانش آموزان می‌توانند از شرایط تحصیل در این کشور بهره‌مند شوند.

8.امارات متحدۀ عربی

آمار نشان می‌دهد بسیاری از دانشجویان ایرانی تمایل به ادامه تحصیل در امارات متحدۀ عربی دارند. در سال‌های اخیر دلیل این استقبال بی اندازه از تحصیل در امارات، پلی برای ورود به استرالیا، آمریکا و انگلیس شناخته شد. درواقع (U.A.E) دارای شعب دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس و استرالیا مانند دانشگاه (Wollongong) است و دانشجویان می‌توانند پس از دو سال تحصیلات خود را در این کشورها ادامه دهند. یکی دیگر از مزایای این منطقه آن است که امارات متحدۀ عربی در حاشیۀ خلیج فارس واقع شده است. در نیتجه این موضوع پرواز به ایران و دیدار خانواده را برای دانشجویان ایرانی آسان می‌نماید.

نتیجه گیری

 از آن جایی که در این مطلب تمامی جوانب مهاجرت پیش و پس از آن بررسی شد، لازم است پس از مطالعۀ دقیق این مطلب جهت آگاهی از برنامه‌های موجود، با مشاوران فارسی زبان تماس فرمایید. شما می‌توانید شرایط مختلف را در نظر گرفته و هم‌زمان برای انواع دانشگاه‌های معتبر در کشور دلخواه خود درخواست ادامه تحصیل را صادر کنید. مشاوران تحصیلی یک مؤسسه معتبر شناخت انواع فرصت‎های تحصیلی را برای شما عزیزان فراهم می‌کنند.

 

 



:: برچسب‌ها: بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان , بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی , مهاجرت تحصیلی ایرانیان , مهاجرت تحصیلی , بورسیه تحصیلی , اپلای , اعزام دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mona
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد