تحصیل پزشکی در مالزی
نوشته شده توسط : mona

تحصیل پزشکی درمالزی

مالزی از لحاظ جغرافیایی متنوع و از نظر فرهنگی کشوری غنی است. کشور مالزی از نظر داشتن میراث جهانی یونسکو، یک مقصد عالی در زمینهٔ تحصیل دانشجویان می‌باشد.

کشور مالزی انتخابی خوب وعالی در زمینهٔ تحصیل در رشتهٔ پزشکی است. زیرا هزینه‌ها و استاندارد‌های زندگی در مقایسه با بسیاری از کشور‌های دیگر مقرون به صرفه‌تر است. مطالعات نشان داده که این کشور از بهترین امکانات پزشکی جهان برخوردار است. هزینهٔ تحصیل در رشته‌های پزشکی در مالزی به خود دانشگاه‌ها بستگی دارد. اما به طور تقریبی هزینهٔ آن حدود ۸٠٠٠٠ دلار آمریکا است و زمان اتمام آن بین ۵تا۶ سال است. برنامه‌های پزشکی بسیار خوب مالزی در سراسر جهان شناخته شده‌اند. درنواحی جنوبی مالزی می‌توانید در دانشگاه‌های عالی لیسانس پزشکی خود را با هزینه‌های تحصیل مقرون به صرفه، دریافت کنید.

 

کشورمالزی سابقهٔ طولانی در زمینهٔ آموزش پزشکی دارد و مدت‌هاست که دانشکده‌های پزشکی در آن وجود دارند و اکثر پزشکان آن به صورت محلی آموزش دیده‌اند که اولین و قدیمی‌ترین دانشکدهٔ پزشکی تأسیس شده در آن «سنگاپور» است و اولین دانشکده‌ای که در کوالالامپور تأسیس شد، دانشکدهٔ پزشکی مالایا بود، که دارای بالاترین رتبهٔ دانشکدهٔ پزشکی در مالزی است. دومین و قدیمی‌ترین دانشکدهٔ پزشکی تأسیس شده در مالزی، دانشگاه ملی مالزی در شهر چراس می‌باشد.

دانشکدهٔ تحصیلات تکمیلی پزشکی پردانا، اولین و تنها دانشکدهٔ پزشکی در مالزی است که یک برنامهٔ چهارساله تحصیلات تکمیلی پزشکی را ارائه می‌دهد. درحال حاضر ۲۱ دانشکدۀ پزشکی دولتی و خصوصی درمالزی وجود دارد. از زمان تأسیس اولین دانشکده تا حال حاضر که ۷ دانشکدهٔ پزشکی عمومی درحال خدمت رسانی هستند، مهارت‌ها و استاندارد‌های پزشکان همیشه مثال زدنی بوده است. دولت مالزی قصد دارد که تا سال ۲٠۲۵، تعداد ۲۵٠٠٠٠ دانشجوی بین المللی را جذب کند.  طبق قانون پزشکی مالزی، دانشجویانی که در دانشکدۀ پزشکی فارغ‌التحصیل شده‌اند، به مدت سه سال در بخش خدمات عمومی در بیمارستان کار می‌کنند و طبق قانون اساسی فدرال، این خدمات باید در یک مرکز بهداشتی درمانی دولتی، وزارت بهداشت یا سایر سازمان‌های دولتی گذرانده شود. رقابت بسیار زیادی برای ورود به دانشکده‌های پزشکی وجود دارد و دوره‌های آن حدود پنج یا شش سال طول می‌کشد.

 

تخصص‌های پزشکی در مالزی

 

  • متخصص اطفال: متخصصان اطفال پزشکان متخصص در زمینۀ مراقبت از کودکان از دوران نوزادی تا ۱۸سالگی هستند.
  • متخصص زنان وزایمان: متخصص مراقبت بهداشت و باروری زنان هستند که نقش اصلی آن‌ها در ایجاد آرامش خاطر زنان درمورد نگرانی‌های بهداشتی، مراقبت‌های پیش‌گیرانه، بارداری و زایمان است.
  •  پزشک خانواده (پزشک عمومی): بیماران را در همهٔ گروه‌های سنی مشاهده می‌کنند و درصورت صلاح‌دید بیماران خود را برای انجام آزمایشات به متخصص ارجاع می‌دهند.
  • متخصص قلب و عروق: با مشاهدۀ افزایش موارد بیماری‌های قلبی درجهان، نیاز بسیار زیادی به متخصصان قلب و عروق وجود دارد.
  • متخصص روانپزشکی: برخی از پزشکان روانپزشک در رشته‌های دیگر مربوطه مانند:روانشناسی اعتیاد، روانشناسی کودک وغیره فعالیت دارند که از طریق روانکاوی، دارو درمانی یا بستری در بیمارستان به معالجه می‌پردازند.
  • متخصص غدد: متخصصان غدد، علائم سرطان را با استفاده از ابزار و فن‌آوری‌های به روز شناسایی می‌کنند، آزمایش‌های مورد نیاز را انجام داده و برای حذف سلول‌های سرطانی اقدام می‌کنند.
  • متخصص گوش، حلق، بینی: در زمینهٔ بیماری‌ها و ناراحتی‌های گوش و حلق و بینی فعالیت می‌کنند.
  • متخصص گوارش: به درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش (معده) می‌پردازند.
  • انواع دیگری از تخصص‌های پزشکی مانند: رادیولوژیست، بیهوشی، متخصص مغز و اعصاب، متخصص ریه، چشم پزشک، متخصص بیماری‌های عفونی، متخصص پوست، داروساز و غیره وجود دارد که می‌توانید در اینجا اطلاعات بیشتری درمورد آن‌ها کسب کنید.

 

طب سوزنی در مالزی

از قرن چهاردهم طب سوزنی به مالزی وارد شد و پس از چندین قرن طب سوزنی، قدرت نشاط را در مالزی افزایش داد. تهیهٔ ویزای دانشجویی مالزی در مقایسه با سایر کشورها آسان‌تر است، همین دلیل مهم‌ترین عامل تأثیرگذار برای هجوم گستردهٔ دانشجویان در دانشگاه‌های مالزی است. در ژانویه و فوریهٔ سال آینده، بیش از ۹٠٠٠ برنامهٔ جدید برای ورود دانشجویان بین المللی وجود دارد.

یک مزیت که کشور مالزی برخلاف سایر کشورها در تهیهٔ ویزای دانشجویی دارد این است که، دانشجویان برای گرفتن ویزا نیازی به مصاحبه با دانشگاه‌های برتر مالزی ندارند.  برای درخواست ویزای مالزی دانشجویان باید ۳ماه قبل از شروع دوره روند درخواست را شروع کنند. اعتبار ویزای دانشجویی مالزی ۱۲ماه است و برای تمدید ویزا باید۶هفته قبل از تاریخ انقضای ویزا اقدام کرد.

در اینجا لازم است خاطر نشان کنیم برای دریافت پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی و در پی آن دریافت ویزای دانشجویی مالزی بهتر است مطالعات کاملی انجام دهید.

 

راهنمایی‌هایی برای دانشجویانی که به مالزی سفر می‌کنند:

طبق اعلام وزارت امنیت دانشجویانی که نامهٔ پیشنهادی را از دانشگاه‌ها و مدارس دریافت کرده‌اند و دارای معیار‌های واجد شرایط بودند می‌توانند از ۱ژانویه ۲٠۲۱ وارد دانشگاه شوند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مالزی را دارند باید از روش‌های استاندارد تعیین شده توسط وزارت امنیت ملی پیروی کنند.

 

اسناد و مدارک موردنیاز برای تحصیل در مالزی

 

۱.عکس در اندازۀ گذرنامه با پس زمینۀ سفید

۲.کپی گذرنامه که شامل صفحۀ داده گذرنامهٔ شماست (صفحهٔ داده‌های زیستی که چهره، نام و غیره را نشان می‌دهد)تمام صفحات دارای اطلاعات ویزا باشد. صفحه مشاهده باید هرگونه پسوند، نام و شمارهٔ گذرنامهٔ قبلی را نشان بدهد.

۳.پیشنهادنامه: برای درخواست ویزای دانشجویی مالزی، کپی نامهٔ پیشنهاد شما لازم است.

۴.فرم اطلاعیه سلامت

۵.گواهینامه‌ها و مدارک تحصیلی: که شامل کپی تمام سوابق تحصیلی و گواهینامه‌‌ها است.

۶.نامهٔ واجد شرایط بودن: نامهٔ صلاحیت برای دانشجویان ایرانی لازم است که در سفارت ایران در کوالالامپور اعمال می‌شود.

۷. اثبات مهارت زبان انگلیسی: بیشتر دوره‌های دانشجویی در مالزی به زبان انگلیسی انجام می‌شود و شما هنگامی که برای گرفتن ویزا مراجعه می‌کنید باید ثابت کنید که مهارت لازم را در زبان انگلیسی دارید.

۸.ترخیص نامه: (پایان نامۀ صادر شده توسط مؤسسهٔ آموزشی قبلی)

(اگر از کشوری به مالزی مهاجرت می‌کنید که در معرض تب زرد است، اقدامات لازم قبل از رفتن به مالزی را انجام بدهید و دفترچه واکسیناسیون تب زرد خود را ارائه دهید.)

 

 

برای ارائهۀ مدارک تحصیلی خود به صورت کامل و همچنین نوشتن رزومه تحصیلی در زمان مناسب بهتر است از خدمات مشاره تلفنی رایگان یک موسسه اعزام دانشجو بهره‌مند شوید.

 

درخواست ویزای تحصیل در مالزی به صورت آنلاین

این گزینه فقط مختص دانشجویانی است که نامه‌های خود را از مؤسسات آموزش عالی خصوصی و دولتی ارائه می‌دهند که می‌توانند مستقیماً برای درخواست ویزا اقدام کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی مالزی از طریق مؤسسه (tution) اقدام کنید: پس از ارائۀ مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه، مراحل دریافت نامهٔ تأیید برای دانشجو آغاز می‌شود.

 

هزینهٔ ویزای دانشجویی مالزی

درخواست ویزای دانشجویی باتوجه به نوع دوره و مؤسسۀ ثبت نام، متفاوت است. علاوه بر این داشتن بیمهٔ پزشکی برای درخواست ویزا ضروری است. همچنین علاوه بر ویزا، دانشجویان در مالزی باید نسبت به دریافت شناسنامهٔ رسمی مالزی اقدام کنند.  یکی از دلایلی که دانشجویان بین المللی مالزی را برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند این است که، میزان پذیرش ویزا برای تحصیل در مالزی نسبت به کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس بالاتر است که این پذیرش حدود ۹٠ درصد می‌باشد.

سالانه بیش از صدهزار دانشجو برای تحصیل به کشور مالزی سفر می‌کنند. اما امکان دارد ادارهٔ مهاجرت مالزی درخواست گذرنامهٔ دانشجویی را  به دلایل زیر رد کند:

•نداشتن بودجۀ کافی در بانک

•نداشتن توصیه نامهٔ معتبر

•ارائه مدارک و اسناد جعلی

•داشتن سوء پیشینه

•اسناد ترجمه شده نباشند

•سوابق تحصیلی نامناسب

•مهارت های بد زبانی

دانشجویان می‌توانند نسبت به اطلاع از دلیل رد درخواست اقدام کنند که نامه‌ای بامضمون دلایل رد درخواست برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

 

کارکردن با ویزای دانشجویی مالزی

دانشجویان بین المللی اجازهٔ کار با ویزای دانشجویی را ندارند و فقط به صورت نیمه وقت (حداکثر تا۲٠ساعت درهفته) می‌توانند در تعطیلات هفت روزهٔ مدرسه کار کنند.

 

آزمون‌های زبان انگلیسی که برای پذیرش دانشجو برگزار می‌شود:

•PTE ( آموزش پیرسون انگلیسی)

•IELTS (سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی)

•TOEFL (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی)

•CAE (کمبریج انگلیسی)

•CPE (کمبریج مهارت انگلیسی)

•MUET (آزمون انگلیسی دانشگاه مالزی)

 

غربالگری‌ پزشکی دانشجویان بین المللی در مالزی

همهٔ دانشجویان بین المللی به خدمات پزشکی احتیاج دارند که هزینهٔ‌هایی نیز در بردارد و از آنجا که دانشجویان ملزم به دریافت بیمهٔ دانشجویی هستند، هزینهٔ مراجعه به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها توسط بیمه تأمین می‌شود.  بیشتر دانشگاه‌های پردیس دارای مراکز خدمات درمانی هستند. دانشجویان بین المللی متقاضی ویزا برای تحصیل در (مالایاسیا) باید برای انجام آزمایشات پزشکی زیر اقدام کنند:

  • دانشجویان بین المللی جدید باید ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ورود به مالزی، برای آزمایش غربالگری در یک کلینیک اقدام کنند.
  • دانشجویان بین المللی متقاضی برای تمدید ویزا ملزم به غربالگری داخل کشور نیستند و دانشجویانی که متقاضی تغییر دوره یا مؤسسه هستند یا به سطح بالاتری از نحصیل می‌روند باید نسبت به انجام غربالگری داخل کشور اقدام کنند.

 همچنین شما می‌توانید دیگر مطالب ما با عناوینی همچون تحصیل در اوکراین و شرایط بورسیه تحصیل آمریکا را مطالعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: تحصیل در مالزی , پزشکی در مالزی , بورسیه تحصیلی , ویزا تحصیلی , پذیرش تحصیلی , اپلای , اعزام دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: