بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان
نوشته شده توسط : mona

بسیاری از دانشجویان ایرانی تمایل دارند در کشورهای خارجی تحصیل کنند. اما برخی از شرایط شروع این اقدام اطلاعی ندارند. در این مطلب قصد داریم تمامی شرایط کلی مهاجرت تحصیلی را برای دانشجویان ایرانی توضیح دهیم. همچنین در ادامه شما را با بهترین مقاصد تحصیلی ایرانیان آشنا خواهیم کرد. در نیتجه شما می‌توانید از راه‌های موجود و مناسب با شرایط خود یکی را به دلخواه انتخاب نمایید.

دریافت ویزای دانشجویی و همچنین انتخاب بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج همواره یکی از دغدغه‌های دانشجویان ایرانی است که به راحتی کسب به دست نمی‌آید. شما می‌توانید برای دور کردن این نگرانی از خود در این مورد از مشاوره اپلای آرمان من بهره مند شوید.

شرایط کلی مهاجرت تحصیلی ایرانیان

اگر خواهان دریافت ویزای تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های معتبر خارجی هستید، لازم است اقدام به تهیۀ مدارک مورد نیاز آن مؤسسۀ تحصیلی نمایید. همچنین در این مسیر دقت کنید آمادگی لازم را جهت حضور در مصاحبه کسب کنید. دریافت ویزای تحصیلی عمدتاً زمان زیادی به طول می‌انجامد. از این رو تمامی مدارک خود را دقیق و کامل ارائه نمایید تا پس از مدت زیادی با موانع روبه ‌رو نشوید. از این رو تلاش کنید تا مدارک مخصوص را در زمان معین از سوی مرکز تحصیلی مورد نظر خود ارسال نمایید.

آیا نگران دریافت مدرک (LELTS) هستید؟

بسیاری از دانشجویان زمانی که برای ادمۀ تحصیل در خارج از کشور به مدرک زبان انگلیسی نیاز پیدا می‌کنند، از این راه منصرف می‌شوند. اگر قصد ادامۀ تحصیل در خارج از کشور در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد را دارید، باید در یک آزمون بین المللی زبان شرکت کنید. تعدادی دورۀ عالی زبان انگلیسی در خارج از کشور وجود دارد که به شما در کسب نمرۀ عالی در آزمون کمک می‌کنند.

چنانچه جهت آزمون در ایران آماده می‌شوید، آموزشگاه‌های شناخته شده را انتخاب نمایید. همواره آموزشگاه‌های معروف و معتبر را انخاب کنید یا از اساتید حرفه‌ای جهت آموزش خصوصی استفاده نمایید. از آن جایی که باید در فرصت محدودی که مدارک شما ارزیابی می‌شوند، مدرک زبان خود را دریافت نمایید. هرگز زمان خود را در آموزشگاه‌هایی که شناخته شده نیستند، تلف نکنید. انتخاب آگاهانه در این مسیر بسیاری از شرایط موفقیت را برای شما آسان می‌نماید. در صورتی که جهت آموزش زبان انگلیسی آموزش خصوصی را ترجیح می‌دهید، لازم است زمان بیشتری صرف تمرین در منزل نمایید.

راه‌های زیادی برای افزایش مهارت زبان انگلیسی در خانه وجود دارند. شما می‌توانید با تماشای فیلم‌های زبان اصلی، مطالعۀ کتاب‌های انگلیسی زبان و جست‌وجوی تحقیقات خود به زبان انگلیسی، مهارت شنیداری و گفتاری خود را تقویت کنید.

آیا نگران هزینه های خود در کشور دیگری هستید؟

اگر در این مسیر نگران هزینه‌های مختلفی مانند پرداخت شهریه هستید، با کمی آگاهی از منابع معتبر دانشگاهی می‌توانید شرایط پرداخت آن را مطلع شوید. برای مثال بسیاری از دانشگاه‌های خارجی امکاناتی مانند بورس تحصیلی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهند. بورسیۀ تحصیلی نیز یکی از راه‌های موجود است که برای بسیاری از دانشجویان ایرانی قابل استفاده است. کشورهای اروپایی مقصد مناسبی است، اگر نگران پرداخت هزینه‌های زندگی هستید. مثلاً کشور نروژ شرایط تحصیل رایگان را برای بسیاری از دانشجویان خارجی فراهم کرده است.

در این زمینه می‌توانید با کمی مطالعه و تحقیق و همچنین راهنمایی‌های مشاوران موسسات معتبر همچون مشاره در زمینۀ دریافت پذیرش تحصیلی مقصد مناسب خود را بیابید.

نگرانی دانشجویان دختر ایرانی

شرایط زندگی در ایران متفاوت از کشورهای پیشرفتۀ خارجی است. به همین جهت تعدادی از دانشجویان خانم از تحصیل در خارج از کشور نگران هستند. از آن جایی که در ایران تجربۀ زندگی مستقل برای تعداد محدودی ممکن است، ترس افرادی که این شرایط را تجربه نکرده‌اند، در این مواقع بیشتر است. جدا شدن از منطقۀ امن خود برای رسیدن به اهداف چیزی است که باید دختران ایرانی شهامت آن را کسب کنند. با تحصیل در خارج از کشور می‌توانید شاهد رشد فردی خود باشید. همچنین با تجارب و چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوید که منجر به افزایش اعتماد به نفس شما خواهند شد. فرصت زندگی مستقل را از دست ندهید.

توصیۀ ما به دانشجویان دختر ایرانی این است که در این کشور شما تنها نخواهید بود. امکان تماس با خانوادۀ خود را در هر لحظه از شبانه‌‍‌ روز خواهید داشت. علاوه بر این در این دوران دوستانی را خواهید یافت که شرایطی مشابه شما دارند. پس از زندگی مستقل در خارج از کشور هراس نداشته باشید.

تفاوت های فرهنگی را پذیرفته اید؟

از آن جا که ایران یکی از اصیل‌ترین فرهنگ‌های جهان را دارد، به نظر می‌آید ایرانیان در مواجهه به فرهنگ‌های متفاوت پذیرش کمتری دارند. باید قبول کنیم هر کشوری سنت‌ها و فرهنگ خاص خود را دارد و پذیرش فرهنگ و زبان متفاوت تجربۀ بین‌المللی لذت‌ بخشی را برای دانشجویان رقم می‌زند. پذیرش تفاوت‌های فرهنگی را تمرین کنید و خود را با فرهنگ کشور یا مقصد خود تطبیق دهید. می‌توانید به راحتی از فرهنگ آن‌ها اطلاعات کسب کنید و پس از آشنایی با افراد جدید در کشور مقصد، آن‌ها را با فرهنگ خود آشنا نمایید.

پذیرش تغییر به این معنی نیست که شما فرهنگ و کشور خود را فراموش کرده‌اید، بلکه به این معنی است که شما به تفاوت فرهنگی احترام می‌گذارید.

از نظر احساسی مستقل شوید

خانواده در بین ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و بیشتر ایرانیان از نظر عاطفی به خانوادۀ خود وابسته هستند. در حقیقت، آن‌ها نمی‌توانند تصور کنند که برای مدت طولانی از خانوادۀ خود دور باشند. برای دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در خارج از کشور باید آمادۀ چالش‌های احتمالی، به ویژه دوری از دوستان و خانواده خود باشید. به یاد داشته باشید که دوری از خانواده بخشی از سفر شماست. همۀ ما خانواده خود را دوست داریم و این موضوع نمی‌گذارد آن‌ها را برای تحصیل در خارج از کشور ترک کنیم. لازم است در این مسیر پذیرش این تغییر را تمرین کنید و تمام تلاش خود را برای لذت از سفر پیش روی خود انجام دهید.

همواره یک حامی را در نظر داشته باشید

منظور از این بخش این است که تمامی دارایی خود را یک جا سرمایه‌ گذاری نکنید. از آن جایی که در حال تجربۀ یک سفر طولانی هستید، امکان مواجهه با شرایط متفاوت وجود دارد. از این رو شرایط سیاسی یا مالی پیش رو را در نظر داشته باشید. سیاست‌های کشورهای مختلف هر روز با تغییراتی روبه‌ روست که در شرایط شما نیز بی‌تأثیر نخواهد بود. دریافت ویزا یکی از مسائلی است که با تغییر سیاست‌های کشور مقصد دستخوش تغییراتی می‌شود. بنابراین تمامی جوانب را سنجیده و آگاهانه عمل کنید. لازم است بدانید ضمن طی کردن تمامی مراحل برای دریافت پذیرش خود نیاز به نوشتن رزومه تحصیلی دارید که کاری بسیار مهم است. شما می‌توانید برای کشب اطلاعات کامل در زمینۀ مهاجرت تحصیلی به یک مجله اعزام دانشجوی معتبر مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

این تغییرات ممکن است باعث رد پذیرش شما در دانشگاه مطلوب شما شود. به همین جهت اطلاعات به روز را از راه‌های معتبر دریافت کنید تا از راه‌های جدید و مناسبی بهره‌مند گردید. توصیۀ ما به دانشجویان این است که تمامی گزینه‌های موجود را بررسی کنند و در انواع روش‌های مهاجرت تحصیلی شرکت کنید. احتمال موفقیت شما با این کار برای تحصیل در خارج از کشور بی شک بیشتر خواهد بود.

صبور باشید

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی باید توجه داشته باشید که اقدام به مهاجرت نیازمند صبر است. زمانی که تصمیم به تحصیل در خارج از کشور گرفتید، باید خود را برای رویارویی با چالش‌های احتمالی آماده کنید. در این دوران انتظار روزهایی را سپری می‌کنید که گاهی خسته شده و ممکن است منصرف شوید. در این شرایط با یادآوری هدف خود انگیزۀ خود را تقویت کنید. اهداف خود را فراموش نکنید و هرگز از آنها دست نکشید.

دانشجویان ایرانی

دانشگاه‌های سراسر دنیا فرصت جذب دانشجویان ایرانی را ارزیابی و این شرایط را برای دانشجویان متقاضی ادامۀ تحصیل فراهم می‌کنند. از جمله نگرانی‌های دانشجویان ایرانی هزینه‌های زندگی، آشنایی با زبان کشور مقصد، اعتبار دانشگاه‌های خارجی، دریافت ویزا، یافتن شغل مناسب و شرایط پس از مهاجرت است. خوشبختانه برای هر یک از این موضوعات امکان بررسی و تحقیق وجود دارد. در این بخش تمامی مقاصد برتر تحصیل دانشجویان ایرانی را ملاحظه خواهید کرد.

1.استرالیا

استرالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی است. اگر تصمیم به تحصیل در استرالیا دارید، می‌توانید از اعتبار علمی، کیفیت زندگی، فرصت‌های شغلی و دوره‌های آموزش زبان انگلیسی بهره‌مند شوید. در واقع آنچه استرالیا را به مقصدی ایده‌آل برای دانشجویان ایرانی تبدیل می‌کند، زندگی در یک جامعه با تنوع فرهنگی و امکان درخواست اقامت دائم این کشور است. از آن جا که استرالیا به برخی مشاغل تخصصی اقامت دائم می‌دهد، پس از اتمام تحصیل، دانشجویان شانس بالایی در استخدام و دریافت اقامت دائم این کشور دارند. همچنین شما می‌توانید اطلاعات جامعی در زمینۀ شرایط ویزای تحصیلی استرالیا و همچنین ویزای کار پس از تحصیل استرالیا کسب کنید.

2.کانادا

کانادا به دلیل فرصت‌های تحقیقاتی و مهاجرتی فراوان، به عنوان سرزمین امکانات و فرصت‌ها شناخته شده است. شانس بالای اقامت دائم و سکونت در کانادا پس از اتمام تحصیلات، سبب جذب دانشجویان زیادی به کانادا می‌شود. با این حال تحصیل در کانادا مزایای دیگری نیز دارد که به نفع دانشجویان بین‌المللی است. از جمله مزایای کانادا تنوع فرهنگی است که در آن کیفیت زندگی عالی واستانداردهای علمی و آموزش با کیفیت بالا در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان این کشور قرار دارد. شما می‌توانید در زمینۀ أخذ پذیرش تحصلی کانادا و همچنین شرایط ویزای کار در کانادا اطلاعات جامعی را مطالعه نمایید.

3.مالزی

دلایل زیادی وجود دارد که مالزی در چند سال گذشته هزاران دانشجوی ایرانی را جذب خود کرده است. مالزی با سهولت دریافت ویزا از بهترین کشورها جهت ادامه تحصیل ایرانیان شناخته می‎شود. همچنین وجود شعب دانشگاه‌های برتر کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلیس مانند دانشگاه ناتینگهام در این کشور توجه دانشجویان ایرانی را جلب کرده است. دروه‌های آموزشی در این کشور به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان جهت تحصیل در مدارس مالزی پذیرش می‌گیرند. دلیل دیگر محبوبیت مالزی متناسب بودن هزینه‌های زندگی در این کشور است.

 دلایل دیگری نیز برای تحصیل ایرانیان در مالزی وجود دارد مانند جمعیت انگلیسی زبان، تنوع فرهنگی، اسلام، آب و هوای گرمسیری و منابع طبیعی زیبا.

4.انگلستان

انگلیس نیز با تنوع فرهنگی، دانشگاه‌های معتبر و جمعیت انگلیسی زبان بومی یکی از مقاصد برتر دانشجویان بین‌المللی است. انگلیس با جمعیت قابل توجه ایرانی و وجود جوامع اسلامی در بین دانشجویان ایرانی محبوبیت دارد. در هر گوشه انگلیس که باشید، قصابی و رستوران حلال در دسترس شماست. با تحصیل در انگلیس، دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌هایی با رتبۀ عالی خواهند رفت و ضمن عضویت در یک جامعه ایرانی، فرصت تقویت مهارت زبان انگلیسی را خواهند داشت. شما می‌توانید در مورد مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان و همچنین دریافت ویزای کار انگلستان مطالب کاملی را مطالعه نمایید.

5.آلمان

آلمان به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی خود کشور محبوبی برای مهاجران انواع نقاط دنیاست. تحصیل در آلمان برای دانشجویان ایرانی مزایای زیادی دارد اما بی نظیرترین آن‌ها دوره‌های کارشناسی رایگان در دانشگاه‌های دولتی است. ایرانیان زیادی در آلمان زندگی می‌کنند و شما می‌توانید در طول تحصیل با ایرانیان زیادی در ارتباط باشید. در نتیجه دوستان ایرانی زیادی خواهید یافت و کمتر احساس غریبگی را در این کشور تجربه خواهید کرد. در هر شهر آلمان می‌توانید رستوران‌ها و فروشگاه‌های موادغذایی ایرانی پیدا کنید و این نیز کمک می‌کند تا کمتر دلتنگ شوید. لازم است جهت ادامۀ تحصیلات خود در آلمان زبان آلمانی را فراگیرید. زیرا بیشتر دوره‌های کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می‌شوند.

6.نروژ

نروژ همواره به عنوان یکی از بهترین کشورها از لحاظ استاندارد زندگی قرار دارد. همچنین مقصد عالی جهت ادامۀ تحصیل برای ایرانیان شناخته می‌شود. هر چند هزینه‌های این کشور نیز کم نیست اما تحصیل در نروژ رایگان است. از این رو دانشجویان ایرانی می‌توانند از تحصیلات عالی در کنار زندگی مناسب بهره‌مند شوند. بیشتر اهالی نروژ به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی در این کشور برگزار می‌شود اما تحصیل در مقطع کارشناسی نیازمند مهارت در زبان نروژی است.

7.ترکیه

ترکیه به عنوان کشور همسایه از نظر فرهنگی شباهت زیادی به ایران دارد. همچنین سفر به ترکیه برای ایرانیان به ویزا نیاز ندارد. تحصیل و زندگی در ترکیه مقرون به صرفه است و سفر به ایران برای دیدار با خانواده راحت است. این عوامل ترکیه را به مقصد خوبی برای دانشجویان ایرانی تبدیل می‌کند. نکته آخر اینکه دانش آموزان می‌توانند از شرایط تحصیل در این کشور بهره‌مند شوند.

8.امارات متحدۀ عربی

آمار نشان می‌دهد بسیاری از دانشجویان ایرانی تمایل به ادامه تحصیل در امارات متحدۀ عربی دارند. در سال‌های اخیر دلیل این استقبال بی اندازه از تحصیل در امارات، پلی برای ورود به استرالیا، آمریکا و انگلیس شناخته شد. درواقع (U.A.E) دارای شعب دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس و استرالیا مانند دانشگاه (Wollongong) است و دانشجویان می‌توانند پس از دو سال تحصیلات خود را در این کشورها ادامه دهند. یکی دیگر از مزایای این منطقه آن است که امارات متحدۀ عربی در حاشیۀ خلیج فارس واقع شده است. در نیتجه این موضوع پرواز به ایران و دیدار خانواده را برای دانشجویان ایرانی آسان می‌نماید.

نتیجه گیری

 از آن جایی که در این مطلب تمامی جوانب مهاجرت پیش و پس از آن بررسی شد، لازم است پس از مطالعۀ دقیق این مطلب جهت آگاهی از برنامه‌های موجود، با مشاوران فارسی زبان تماس فرمایید. شما می‌توانید شرایط مختلف را در نظر گرفته و هم‌زمان برای انواع دانشگاه‌های معتبر در کشور دلخواه خود درخواست ادامه تحصیل را صادر کنید. مشاوران تحصیلی یک مؤسسه معتبر شناخت انواع فرصت‎های تحصیلی را برای شما عزیزان فراهم می‌کنند.

 

 





:: برچسب‌ها: بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان , بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی , مهاجرت تحصیلی ایرانیان , مهاجرت تحصیلی , بورسیه تحصیلی , اپلای , اعزام دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: