بهترین کشور برای تحصیل و کار و زندگی
نوشته شده توسط : mona

هر ساله بهترین کشورها برای زندگی به مهاجران اعلام می‌گردند و امسال نیز نتایج این تحقیقات جهت شناخت بهترین مقاصد تحصیل، کار و زندگی مهیا شده است. در نتایج بدست آمده در سال 2020 کشورهای اسکاندیناوی از بسیاری جهات کشورهای خوبی برای زندگی معرفی شدند. طبق اخبار ایالات متحده، سوئد، نروژ و دانمارک در بالای لیست رتبه بندی کشورهای برتر جهان قرار دارند.

کشورهای اسکاندیناوی همواره میزبان پزشکان متخصصی است که قصد پیشرفت در دوره‌های خاصی را دارند. این کشورها به مراقبت‌های بهداشتی با ساختار و کیفیت مناسب مشهورند. حتی اگر کار دلیل اصلی مهاجرت متخصصان به این کشورها باشد، جنبه‌های بیشتری برای دستیابی به یک زندگی عالی وجود دارد. آن چه برای متخصصان مختلف مهم می‌شود، به شرایط شخصی زندگی آن‌ها بستگی دارد. اگر متخصصان قصد مهاجرت به همراه خانواده را داشته باشند، مسائل و نگرانی‌های خانوادگی اهمیت زیادی می‌یابند. از این رو لازم است شرایط آموزشی فرزندان خود را نیز بررسی نمایند.

اساس رتبه بندی کشورهای برتر

اساس این مطالعه و تحقیقات به صورت چندین ویژگی کشور بررسی شد. در این بررسی شرکت‌ کنندگان بعداً نحوه برخورد هر یک کشورها را با مهاجران ارزیابی کردند. رتبه‌بندی در این لیست بر اساس یک ویژگی خاص و نحوۀ اجرای آن در تعدادی کشور بود. در ادامه شما را با این ویژگی‌های مورد ارزیابی آشنا خواهیم کرد.

کیفیت زندگی

بررسی و تعیین نظر دقیق در مورد امتیاز این ویژگی کار ساده‌ای نخواهد بود. زیرا افراد از مناطق مختلف جهان آن را با عوامل مختلفی می‌سنجند. موضوعی که محققان علوم اجتماعی در مورد آن اتفاق نظر دارند، این است که ثروت و مسائل مادی عامل مهمی در این زمینه است. اما مهم‌ترین عامل در مورد ارزیابی کییفت زندگی نخواهد بود.

نه ویژگی کشورهای مختلف در این تحقیق بررسی شده است که در موارد زیر رتبه ‌بندی کیفیت زندگی نیز لحاظ شده است. ویژگی‌های مورد ارزیابی در این پژوهش، متعارف بودن هزینه‌ها، بازار کار، اقتصادی پایدار، جایگاه خانواده، درآمد عادلانه، ثبات سیاسی، ایمنی، سیستم آموزشی و خدمات بهداشت عمومی را به خوبی توصیف می‌کند.

در کشورهایی که تصور می‌شود کیفیت زندگی کمتری دارند، امنیت شخصی و فرصت‌های اقتصادی نامناسبی وجود دارد. از این رو نتیجه‌گیری می‌شود که عملکرد آن‌ها به درستی و کفایت جهت رفاه ساکنان کشورها صورت نگرفته است.

تربیت کودکان

کشورهای اسکاندیناوی به داشتن سیاست‌های استوار و معینی جهت حمایت از والدین مشهورند و طبق این مطالعات این کشورها بهترین مکان جهت تربیت فرزندان هستند.

تابعیت

کشورهایی که به حقوق بشر، برابری جنسیتی، و آزادی مذهبی اهمیت می‌دهند، کشورهایی با دانشگاهیان معتمد، حامیان و سایر افرادی هستند که ارزش آنها را می‌دانند. این شهروندان از طریق مردم و رهبران جامعه مدنی در میان مهاجران باعث اعتبار و ارزش بیشتری برای کشور خود می‌شوند.

هشت ویژگی کشوری که در رتبه ‌بندی شهروندی در نظر گرفته می‌شوند، شامل طرح‌هایی در زمینۀ حمایت از حقوق بشر، محیط زیست، برابری جنسیتی، پیشرفت، آزادی مذهبی، احترام به حقوق مالک، قدرت سیاسی قابل اعتماد و قابل اجرا در سراسر کشور است.

در صدر لیست کشورهایی که دارای شبکه‌های ایمنی اجتماعی حرفه‌ای، خدمات آموزشی و بهداشتی ارزان قیمت است، به ترتیب ذکر شده‌اند. این کشورها علاوه بر این ویژگی‌های ممتاز از ثروتمندترین کشورهای جهان و از همه مهمتر دموکراتیک هستند. به نظر می‌رسد مردم در سراسر جهان «الگوی شمال اروپا» را یکی از پایدارترین راه‌ها جهت پیشرفت می‌دانند. این مدل جهت ارتقاء عدالت اجتماعی و علل متنوع پیشرفت شناخته شده است.

در انتهای این لیست کشورهایی را می‌یابید که رژیم‌های استبدادی و ظالمانه در آن‌ها اجرا می‌شود. حاکمانی که با خشونت مخالفان را سرکوب و به شدت حقوق زنان را محدود می‌کنند.

تأثیرات فرهنگی

غذا، مد و زندگی آسان اغلب به عنوان نمادی از فرهنگ کشورهای مختلف شناخته می‌شوند. در این کشورها بر اساس فرهنگ متفاوتی زندگی شکل می‌گیرد. همچنین محصولات تولیدی و قفسه‌های فروشگاه موادغذایی رایج در کشو را نشان می‌دهند. تنها محصولات غذایی جذاب نیست که سبب جلب توجه ساکنان کشورهای دیگر می‌شود. از جمله نشانه‌های فرهنگی هر کشور می‌توان به صنعت سینما، فیلمسازی و موسیقی آن اشاره کرد. این عوامل ییشتر از هر چیز سبب ارتباط و شناخت فرهنگ کشورهای مختلف خواهد شد.

تحصیلات

آینده متعلق به جوانان در هر کشور است و به بیان دیگر آن‌ها سازندگان آیندۀ کشور هستند. نحوۀ برخورد و ارتباط آن‌ها با محیط پیرامون و جهان با توجه به دانش آن‌ها و آنچه به مرور می‌آموزند، شکل می‌گیرد. با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش یک کشور یک راه جهت دستیابی به پیش‌بینی‌های موفقیت یک ملت در آینده شکل می‌گیرد. از این رو تقویت بنای آموزشی در هر کشور پایه‌های موفقیت آن را در آینده تضمین می‌کند.

کشورهایی که ترکیبی از سیستم‌های آموزشی برابر و غیرمتمرکز را دارند، بالاترین رتبه را در این ارزیابی کسب کردند.

زندگی سبز

کشورهایی که محیط سالمی را برای زندگی مردم فراهم می‌کنند، به سلامت شهروندان خود کمک می‌کنند. امروزه علاقه به درک ارتباط مفاهیم بهداشت فردی و محیط زیست افزایش یافته است. داده‌های متعددی در این زمینه در حال ارزیابی هستند تا محققان دریابند سیاست های دولت چطور تنظیم گردند تا تأثیرات مثبتی بر سلامت محیط زیست و مردم گذاشته شود. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند، که سیاست‌های دولت چگونه بر زندگی و حفظ اکوسیستم‌های موجود در کشور تأثیر می‌گذارند.

زنان

کشورهای اسکاندیناوی برابری جنسیتی را به مرور زمان در جامعه تقویت و در مورد تفاوت بین زن و مرد در جامعه برخورد می‌کنند. همچنین دولت‌ها سیاست‌های مناسب و صحیحی را برای دوران مرخصی زایمان و مرخصی والدین را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهند. این مطالعه بر اساس پاسخ تقریباً 9800 زن انجام شده است. این پنج ویژگی که در رتبه‌ بندی کشورهای حامی حقوق زنان در نظر گرفته شده است، شامل حمایت از حقوق بشر، برابری جنسیتی، درآمد برابر با مردان، پیشرفت و امنیت آن‌ها می‌شود.

شفافیت و عدم دروغگویی در شیوۀ کار

کشورهایی که تجارت گسترده، شیوه‌های دولتی نوین و قدرت سیاسی اجرایی مناسبی دارند، سطح قابل قبولی از اطمینان و کمترین میزان فساد داخلی را دارند. علاوه بر این آنها اغلب راغب جهت دستیابی به موفقیت و تشکیل قوی‌ترین دموکراسی‌های جهان هستند.

بازنشستگی آسوده

اگر کشوری برای مهاجران جذاب به نظر می‌رسد، شرایط ساختن زندگی پس از آن با دوران بازنشستگی اغلب به عواملی مانند هزینه زندگی، کیفیت زندگی و دسترسی فرهنگی بستگی دارد. این مطالعه بر اساس پاسخ افراد 45 سال به بالا صورت گرفته است.

تفکر رو به جلو

پیش بینی تغییرات می‌تواند به ساختن شرایط امن در شرایط مختلف برای افراد جامعه کمک کند. کشورهای آسیایی بهترین عملکرد را جهت پیش بینی آینده انجام می‌دهند و مردم را قادر می‌سازند سریعتر و به مرور در مدت کوتاهی، با تغییرات سازگار شوند. این کشورها در صدر لیست کشورهایی هستند که به عنوان آینده‌نگرترین و آماده‌ترین‌ کشورها در مواجهه با شرایط جدید شناخته می‌شوند. تخصص بوروکراتیک، پویایی، کارآفرینی، مهارت ابتکار و نوآوری‌های فناوری از جمله ویژگی‌هایی است، که در این ارزیابی بررسی شد.

بهترین کشورها برای دوران مختلف زندگی

این مطالعه تحقیقات گسترده در سطح جهانی از 73 کشور تهیه شده است. این نتایج کشورها را بر اساس تعدادی از ویژگی‌های کیفی، نتایجی از توانایی برقراری تجارت، مسافرت و سرمایه‌گذاری را  با تأثیر مستقیمی که بر اقتصاد ملی می‌گذارند، معرفی می‌کند. در این مطالعه 65 ویژگی کشور از طریق بررسی بیش از 20،000 نفر شرکت‌کننده شناسایی شد. در این نظرسنجی هر کشور در هر یک از ویژگی ها امتیاز مناسب را کسب کرد. این صفات اصطلاحاتی هستند که می‌توانند برای توصیف یک کشور استفاده شوند. همچنین به موفقیت یک ملت مدرن مربوط خواهند شد. در این مطالعه شرکت‌ کنندگان ارزیابی کردند که چگونه یک ویژگی را در آن کشور معنا می‌شود یا اجرا می‌گردد.

نتیجه رتبه بندی بهترین کشورها برای زندگی در سال 2020

 در ادامه چند کشور را برای شما نام می‌بریم.

سوئد

در رتبه بندی سال 2020 سوئد به عنوان بهترین کشور در زمینه اجرای حقوق شهروندی و برخورداری از شرایط زندگی سبز معرفی گردید. آنچه به دریافت این جایگاه نمونه میان کشورهای پیشرفتۀ جهان تأثیرگذار بود، برخورداری خدمات نوین بازیافت سطل زباله‌های موجود در شهر به صورت تمام و کمال بود.

سوئد کشوری است که در زمان جنگ بی طرفی خود را اعلام کرد. با پایبندی به حقوق بشر و اجرای آن، خدمات عمومی و پایداری قوانین، امروزه این کشور در امور بین‌الملل کشوری قابل احترام است.

سوئد هزینه‌های زیادی را صرف خدمات عمومی و مراقبت های بهداشتی می‌کند. والدین با وجود کمک هزینه دولت برای تحصیل، می‌توانند هر ماه فرزند خود را با هزینۀ کمی در مراکز دلخواه خود در دوران پیش دبستانی ثبت نام نمایند. همچنین تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه‌های این کشور رایگان است. دولت سوئد همچنین کمک هزینۀ اضافی ماهیانه به کودکان زیر 16 سال را می‌پردازد.

جامعۀ سوئد از پناهندگان در این کشور استقبال می‌کند و در حال حاضر 10٪ از جمعیت سوئد را پناهندگان از کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند. نگرش و قوانین سوئد نسبت به برابری جنسیتی به سرعت پیشرفت کرد. سوئد در سازمان های بین‌المللی عضو اتحادیۀ اروپا، سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی عصوی ثابت و معتبر است.

انتخاب موقعیت های برتر سوئد در سال 2020

در لیست زیر می‌توانید برخی از جایگاه‌های برتر سوئد را که در رتبه‌بندی مشخص شده‌اند، مشاهده کنید.

  • شماره 1 در رتبه بندی شهروندی
  • شماره 1 در رتبه بندی زندگی سبز
  • شماره 2 در رتبه بندی کودکان
  • شماره 2 در رده بندی زنان
  • شماره 3 در رتبه بندی کیفیت زندگی
  • شماره 4 در رتبه بندی شفافیت
  • شماره 8 در کل بهترین کشورها
  • شماره 8 در رتبه بندی آموزش
  • شماره 11 در رتبه بندی تفکر به جلو
  • شماره 12 در رتبه بندی راحت بازنشستگان
  • شماره 14 در رتبه بندی تأثیرات فرهنگی

انتخاب موقعیت های برتر نروژ در سال 2020

در زیر می‌توانید برخی از موقعیت‌های برتر نروژ را از رتبه بندی مشاهده کنید.

  • شماره 2 در رتبه بندی شفافیت
  • شماره 3 در رتبه بندی شهروندی
  • شماره 3 در رتبه بندی پرورش کودکان
  • شماره 4 در رتبه بندی کیفیت زندگی
  • شماره 4 در رده بندی زنان
  • شماره 5 در رتبه بندی زندگی سبز
  • به طور کلی شماره 10 در بهترین کشورها
  • شماره 14 در رتبه بندی راحت بازنشستگان
  • شماره 15 در رتبه بندی تفکر به جلو

زندگی در نروژ

بر اساس این اطلاعات می‌توانید اطمینان یابید، نروژ در بالای لیست کشورهای حائز شفافیت در عملکرد، شرایط تابعیت و تربیت فرزندان قرار دارد. این کشور در طول هر دو جنگ جهانی بی طرف ماند و در حال حاضر کشوری با درآمد بالاست که به عنوان یکی از کشورهای عدالت محور نیز در جهان شناخته می‌شود. در نروژ شهروندان حق مشخصی در زمینۀ مراقبت‌های روزانه دارند که به والدین این فرصت را می‌دهد تا همواره جایی برای نگهداری از کودکان آن‌ها در اماکن مختلف وجود داشته باشد. دولت نروژ تا سن 18 سالگی آموزش رایگان و مراقبت‌های بهداشتی رایگان را به شهروندان خود ارائه می‌دهد.

تعاملات در این کشور به صورت دوستانه و به دور از هر گونه تبعیض نژادی برقرار است. همچنین دولت نروژ متعهد به حفظ محیط زیست است و برای دفاع از آن سیاست‌هایی در نظر می‌گیرد. نروژ برخلاف دو کشور اسکاندیناوی دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست.

زندگی در دانمارک

رتبه ‌بندی امسال نشان می‌دهد دانمارک بهترین کشور جهت حمایت از حقوق زنان و همچنین جهت تربیت فرزندان است. زنان می‌توانند با شرایط راحتی پس از یک سال مرخصی زایمان به کار خود ادامه دهند. آن‌ها برای جبران زمان هدر رفته یا مرخصی خود در زمان زایمان مجبور نیستند که ساعت‌های بیشتری کار کنند. دولت دانمارک از سیستم مهد کودک مناسب و سراسری در این کشور مراقبت‌های لازم و خدمات بینظیری را در این زمینه در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد. والدین در این دوران تنها هزینۀ کمی جهت ثبت ‌نام کودک خود در مهد کودک خواهند پرداخت و بقیه آن را دولت می‌پردازد.

دانمارک به عنوان سومین کشور برتر در رتبه ‌بندی شفافیت شناخته شده است و یکی از دلایل اصلی این موقعیت می‌تواند دولت پایدار و شفاف این کشور باشد. نرخ مالیات شرکت‌ها در کشور بالاست و نرخ مالیات بر درآمد کشور نیز در بالاترین میزان جهانی محاسبه شده است. مراقبت‌های پزشکی در دانمارک اکثراً به همت سیستم مالیاتی اقساطی دانمارک رایگان است. دانمارک همچنین آموزش عالی رایگان را برای دانشجویان در نظر دارد که به همین جهت دهمین کشور برتر در رتبه‌بندی آموزش 2020 معرفی شد. دانمارک از جمله سازمان‌های جهانی عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل است.

انتخاب موقعیت‌های برتر دانمارک در سال 2020

در زیر برخی از مقام های برتر دانمارک از رتبه بندی سال 2020 را خواهید دید.

  • شماره 1 در رتبه بندی خدمات و حمایت از کودکان
  • شماره 1 در رده بندی حقوق زنان
  • شماره 2 در رتبه بندی کیفیت زندگی
  • شماره 3 در رتبه بندی شفافیت
  • شماره 5 در رتبه بندی شهروندی
  • شماره 6 در رتبه بندی زندگی سبز
  • شماره 10 در رتبه بندی راحت بازنشستگان
  • شماره 10 در رتبه بندی آموزش

محققان از نزدیک به برخی از جنبه‌های مؤثر که سبب شد کشورهای اسکاندیناوی یکی از بهترین کشورها برای زندگی در سال 2020 شناخته شوند، نگاهی دقیق داشتند. نتایج به آن‌ها نشان داد سوئد، نروژ و دانمارک گزینه‌های خوبی برای تشکیل زندگی جدید برای بیشتر مهاجران هستند. این امکانات و خدمات برای تمامی مهاجرانی است که به تنهایی سفر می‌کنند  یا به همراه خانوادۀ خود قصد مهاجرت دارند. اگر شما نیز در زمینۀ علوم پزشکی دارای تخصص یا تحصییلات عالی هستید و به کسب فرصت‌های شغلی در اسکاندیناوی علاقه مندید، اکنون فرصت این زندگی عالی را امتحان کنید.

مشاوران فارسی زبان موسسه آرمان من همواره پاسخگوی نیازمندی‌های مهاجران ایرانی است که اهداف برتری جهت مهاجرت دارند. همچنین لازم به ذکر است برای ادامه تحصیل نیز می‌توانید به این کشورها فکر کرده وتصمیم بگیرید. در این صورت نیاز است مطالبی همچون اپلای آرمان من، شرایط ویزای تحصیلی و دیگر موارد مثل تهیه رزومه تحصیلی را مطالعه نمایید و در صورت نیاز از مشاوره رایگان مهاجرت بهره مند گردید.

 





:: برچسب‌ها: مهاجرت تحصیلی:بهترین کشور برای تحصیل و کار و زندگی , اپلای , مهاجرت تحصیلی , بورسیه تحصیلی , اعزام دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: