شرایط ورود به دانشگاه آکسفورد
نوشته شده توسط : mona

یکی از معتبرترین دانشگاه‌های مطرح سراسر کشور دانشگاه آکسفورد است. همچنین این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی و محل تحصیل بسیاری از افراد شناخته شده در این کشور است. بنابراین جای تعجب ندارد که بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا علاقه‌مند به ادامه تحصیل یا شروع دوران دانشجویی در این دانشگاه باشند. به همین جهت تمامی ویِژگی‌های لازم جهت ورود به این دانشگاه و عضویت به عنوان دانشجوی دانشگاه آکسفورد را برای شما بررسی کردیم. در ادامه به معرفی و توصیه‌های اساسی این دانشگاه جهت پذیرش دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل خواهیم پرداخت.

می‌توان گفت نقطۀ مشترک تمامی دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه، مهارت علمی و مشغولیت ذهنی جهت ورود به این دانشگاه است. دانشگاه آکسفورد مقصد بسیاری از دانشجویان ممتاز از سراسر دنیاست و با این تعداد بی‌شمار انواع رشته‌های تحصیلی و علوم متنوعی در این دانشگاه برای دانشجویان ارائه می‌شود. این حجم از تنوع علوم سبب علاقه‌مندی و جلب توجه بسیاری از دانشجوبان خارجی گردید. جالب است بدانید بیشترین گروه از متقاضیان تحصیل در این دانشگاه را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل می‌دهند. به طور متوسط هر سال بیش از 20000 دانشجوی متقاضی تحصیل در این کشور از 3250 مکان مختلف دنیا درخواست خود را ثبت می‌نمایند. از این رو مراحل ثبت درخواست خود را برای تحصیل در این دانشگاه فراهم نمودیم.

برای شرکت در یک برنامۀ آموزشی و رقابت با متقاضیان دیگر مراحل زیر را مطالعه کنید:

یک دورۀ آموزشی یا رشتۀ مشخصی را انتخاب کنید و مطمئن شوید که این برنامه مطابق شرایط و درخواست شما از تحصیل صورت می‌گیرد. به این معنی که ابتدا هدف خود را ارزیابی کنید و سپس اقدام به دریافت اطلاعات و شرایط پذیرش نمایید. مشاوران مؤسسۀ اعزام دانشجو آرمان من در این مسیر همواره از راه تلفنی و حضوری آمادۀ خدمت‌رسانی به متقاضیان محترم می‌باشند. از این رو تمامی جزییات شرایط تحصیل و مهاجرت به انگلستان را می‌توانید از مشاوره رایگان مهاجرت درخواست کنید.

مدارک دانشجویان خارجی شامل چه مواردی می شوند؟

برای شرکت در یک دورۀ آموزشی یا دریافت پذیرش تحصیلی در یک مرکز آموزشی جهت تحصیل در این کشور متقاضیان لازم است، شرایط لازم در هر دوره را داشته باشند. تا بتوانند به مرحلۀ گرفتن ویزای تحصیلی برسند. زیرا اطلاعات هر دوره برای پذیرش دانشجویان خود متفاوت است. بسیاری از دانشجویانی که به آکسفورد جهت تحصیل مهاجرت می‌نمایند، سطح A یا عالی تحصیل را خواهند گذراند. لازم به ذکر است این دانشگاه طیف وسیعی از سایر مدارک معادل دانشگاه‌های انگلستان و سایر دانشگاه‌های معتبر جهان را می‌پذیرد. اگر دانشجوی کشور دیگری باشید و قصد دارید، جهت پذیرش تحصیلی انگلستان در دانشگاه آکسفورد اقدام کنید، باید یکی از مدارک مذکور در زیر را با نمرات معین یا معادل دیگری کسب کنید.

همچنین نمراتی که لازم است در دوران تحصیل کسب کنید، در زمان درخواست یا دریافت پذیرش به شما اعلام خواهد شد. صلاحیت‌های لازم در دوره‌های آموزشی شرایط کافی جهت تحصیل در سطح A هستند که باید محتوای مشابه سطح A مورد نظر را از لحاظ استاندارد مناسب پوشش دهند.

دانشجویان لازم است بدانند، آزمون‌های موضوعی (SAT) در ایالات متحده با نتایج و ارزیابی فوری متوقف شده است، اما هنوز در ماه مه و ژوئن 2021 برای دانشجویان خارجی این نحوه ارزیابی اجرا می‌شود. درست است که این تغییر خارج از کنترل دارندگان پذیرش تحصیلی در این مرکز است و از آنها درخواست می‌شود که در این نحوۀ ارزیابی و رقابت شرکت نمایند. جهت راهنمایی بیشتر باید با کالج مورد نظر خود تماس حاصل فرمایید. مشاوران یک مؤسسۀ مهاجرتی معتبراین راه را برای شما آسان می‌نمایند. آن‌ها می‌توانند به راحتی شرایط کالج و دانشگاه‌های معتبر را بررسی کنند و در کمترین زمان اطلاعات لازم را برای شما مهیا نمایند. همچنین شما را از شرایط ویزای کار انگلستان آگاه سازند.

فرصت دیگری که می‌توایند از این راه جهت کسب اطلاعات به روز و دقیق مهاجرت و تحصیل اقدام نمایید، عضویت در سایت‌های دانشگاهی معتبر است. بدین ترتیب بهتر است سایت معتبر دانشگاه مورد نظر خود را دنبال نمایید تا از شرایط روز و فرصت‌های فوق‌العاده بی‌خبر نمانید. عضویت در سایت‌های دانشگاهی برای شما هزینه‌ای نخواهد داشت و شما به راحتی از اخبار روز مطلع خواهید شد.

برای برخی از دروس به ویژه در رشته‌های علوم شرایط خاصی نیز وجود دارد. بنابراین لطفاً شرایط مربوط به دوره خود را به صورت دقیق بررسی کنید.

لطفا توجه داشته باشید که رقابت برای حضور در آکسفورد بسیار شدید است. به طور متوسط ​​مدرسان دانشگاه بیش از 20000 درخواست تحصیل یا پذیرش را از 3250 کشور بررسی می‌نمایند. بسیاری از داوطلبان موفق بیش از شرایط لازم جهت تحصیل در دوره خود را دارا هستند. با این حال نتایج امتحانات(نمرات) تنها بخشی از اطلاعاتی است که جهت ثبت و معرفی تصویری از توانایی و مهارت علمی شما استفاده خواهد شد. بنابراین حتی بهترین نمرات برای شما تضمین کنندۀ تحصیل یا شرایط عالی نخواهد بود. فعالیت‌های خارج از برنامه فقط در صورتی ارزیابی می‌شوند، که معیارهای انتخاب رشته یا تحصیل در یک مقطع خاص را گزارش کند.

برای اکثر دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف کلیه متقاضیان لازم است در یک آزمون معتبر شرکت کنند و در آن با نمرۀ مطلوب قبول شوند. چنین آزمون‌هایی به این مرکز امکان می دهد فارغ از سوابق تحصیلی دانش‌آموزان، با استفاده از یک معیار واحد مقایسه گردند. جهت اطلاعات بیشتر در مورد انواع آزمون‌های پذیرش، لطفاً به صفحات دوره‌های منفرد یا (ox.ac.uk/tests) مراجعه کنید.

مدارک انگلستان

برای استفاده از فرصت‌های تحصیلی یا پذیرش در یک مرکز آموزشی جهت تحصیل در انگلستان و به ویژه دانشگاه آکسفورد، همه متقاضیان باید شرایط لازم حضور در دوره خود را کسب نمایند. بسیاری از دانشجویان متقاضی آکسفورد در مقطع A شرکت می‌کنند. اما علاوه بر این مدارک تحصیلی معادل دیگر آن‌ها را می‌پذیرند. پیش از هر گوه اقدام در انتهای مطلب شما را با مراحل لازم جهت دریافت اجازۀ تحصیل در این کشور آشنا خواهیم کرد.

مراحل دریافت پذیرش در مراکز آموزشی

ابتدا پیش از هر اقدام هدف و مقصد خود را با مشاوران تحصیلی در میان گذارید. این مرحله به شما کمک می‌کند تا رشتۀ مناسب خود را بیابید. بنابراین مهم‌ترین مرحله خواهد بود. پس از مشاوران متخصص و مجرب در این زمینه استفاده نمایید.

انتخاب های خود را محدود نکنید

پذیرش و شرایط درخواست را با استفاده از مشاورۀ تخصصی بررسی کنید. لازم نیست تنها در یک واحد درخواست خود را ثبت کنید. مثلاً می‌توانید رشته‌ای را که قصد تحصیل در آن را دارید، در دانشگاه‌های معتبر این کشور بررسی کنید. شرایط تحصیل در دانشگاه آکسفورد برای تعداد محدودی ممکن است. بنابراین امید خود را از دست ندهید.

شرایط پذیرش دانشگاه و دانشکده های آکسفورد

این موارد در میان اقدامات ذکر شده از سمت مراکز آموزشی این واحد، مشابه معرفی شده است. به این معنی که مدارک و اسناد به صورت کلی مشابه‌اند اما در جزییات و نمرات درخواستی تفاوت دارند. انواع درجات تحصیلی در این دانشگاه به مدارک متفاوتی جهت پذیرش دانشجویان نیازمندند.

 به صورت کلی موارد زیر شامل اسناد لازم جهت پذیرش در تمامی دوره‌های این دانشگاه می‌شوند:

  • هدف از تحصیل در مرکز آموزشی مورد نظر و انتخاب رشته
  • دریافت و اثبات توصیه‌ نامه به صورت کتبی
  • نمرات معینی در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مانند آیلتس
  • دارا بودن از نمرات عالی در دوران تحصیلی اخیر و سوابق قابل ملاحظه در رشتۀ تحصیلی مورد نظر 
  • ارائۀ نمونه‌ای از تحقیقات و پژوهش‌های تخصصی در زمینۀ رشتۀ مورد نظر
  • توانایی و اثبات تمکن مالی با پرداخت هزینۀ درخواست پذیرش

مصاحبه

دانشجویان رشته‌های مختلف باید به صورت لازم و مقرر از سوی واحد خود جهت اثبات تجارب خود در مصاحبه حاضر شوند. به صورت معمول رشته‌های پزشکی نیازمند مصاحبۀ حضوری هستند. مهارت‌های دیگری که در این رشته و دیگر رشته‌ها از این راه بررسی می‌گردند. برای مثال با توانایی‌های اجتماعی و برقراری ارتباط نیز متقاضیان سنجیده و مقایسه می‌شوند. از این رو سعی کنید در مراحل مختلفی به صورت عالی حاضر شوید. شما از تمامی لحاظ با متقاضیان ارزیابی خواهید شد. بنابراین شرایط خود را به بهترین نحو ارتقاء دهید.

بررسی نهایی

حضور در دانشگاه آکسفورد و اقدامات لازم پیش از شورع تحصیل در این دانشگاه، شما را در یک فضای رقابتی قرار می‌دهد. هر چند تلاش شما با تمامی متقاضیان مقایسه خواهد شد، اما این شرایط را برای خود فراهم کنید تا در دوران تحصیل نیز موفقیت بیشتری نصیب خود سازید. از این رو بررسی شرایط ورود به این دانشگاه با توجه به محدودیت‌های پذیرش در هر رشته لازم به اطلاعات اساسی و معتبر در هر دوره است. شما می‌توانید اطلاعات لازم را از مشاوران مجرب یک مؤسسۀ مهاجرتی معتبر دریافت نمایید. همچنین نگرانی خود را با حضور مشاورانی همراه در مسیر مهاجرت که در ارتباط مستقیم با مراکز آموزشی معتبراند، کاهش خواهید داد. در این مدت می‌توانید جهت تأمین مخارج احتمالی خود از راه‌های ممکن اقدام نمایید تا با محدودیت و نگرانی در آینده و مراحل ورود به این کشور مواجه نشوید.

همچنین برای تکمیل اطلاعات خود در زمینۀ شرایط ورود به دانشگاه آکسفورد و تکمیل نوشتن انگیزه نامه خود به مجله مهاجرت تحصیلی مراجعه نمایید.

 





:: برچسب‌ها: شرایط ورود به دانشگاه آکسفورد , پذیرش تحصیلی , بورسیه تحصیلی , ویزا تحصیلی , اپلای , اعزام دانشجو , ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: