بهترین كشور برای زندگی
نوشته شده توسط : mona

وقتی نوبت به انتخاب بهترین کشور برای زندگی می‌رسد، ممکن است پاسخی که از مشاوران می‌گیرید با پاسخ سایر افراد متفاوت باشد. دلیل جواب‌های مختلف برای این سؤال این است که هر فرد با توجه به معیارهای خود نظر شخصی خود را بیان می‌کند. در حالی که مشاوره اپلای آرمان من به شما بهترین مقاصد را با در نظر گرفتن شرایط خود معرفی می‌نمایند. علل معرفی کشورهای مختلف به عنوان بهترین مکان زندگی می‌تواند میزان شادی، ثبات مالی، نوع آب و هوا یا عوامل دیگری باشد. از این رو بهتر است پیش از معرفی مقصد خود به عنوان متقاضی مهاجرت تمامی شرایط خود را با مشاوران در میان گذارید.

در این صورت می‌توانید بهترین شرایط را پس از مهاجرت تجربه کنید. از این رو لازم است جهت رضایت از خدمات مؤسسۀ مهاجرت تحصیلی آرمان من مشاوران را از شرایط خود به صورت دقیق مطلع نمایید.

با این اوصاف نظرسنجی‌های متعددی در زمینۀ زندگی اجتماعی برتر در تعدادی کشورهای مهاجرپذیر انجام شده است. از این رو جهت آشنایی با شرایط زندگی در هر کشور و کمک به انتخاب مقصد مناسب شما، اطلاعاتی از بهترین کشورهای شناخته شده برای زندگی در اختیار علاقه‌مندان به مهاجرت و زندگی در کشورهای خارجی تهیه نمودیم. با توجه به این که هر داده در این زمینه بر اساس فاکتورهای مختلفی تنظیم شده است، در هر بخش تمامی شرایط در مورد هر کشور توضیح داده می‌شود.

با توجه به این موارد تفاوت‌های هر موضوع گزارش بر اساس پیشرفت جوامع انسانی وجود دارد. در واقع این بخش حاوی خلاصه‌‍‌ای است که سازمان ملل جهت بیان رضایت جهانی از زندگی و همچنین به تصویر کشیدن بخش‌هایی از زندگی روی زمین در این عصر و روزگار را نشان می‌دهد. به طور قطع این اصل یکی از بهترین منابع جهت تعیین کشورهای جهان با بالاترین سطح شادی، سلامتی و ثبات جمعیت در مقایسه با سایر نقاط جهان است. گزارش بر اساس توسعۀ انسانی احساسات ساکنان هر کشور را نسبت به شرایط کلی زندگی در کشور خود بیان می‌کند. این مرجع سپس به بحث و بررسی جزئیات در مورد بهترین کشورها از لحاظ شرایط زندگی می‌پردازد. بنابراین میزان رضایت در کلیۀ مناطق و کشورهای جهان با این روش قابل مقایسه خواهد بود.

متغیرهایی که این گزارش رسمی سازمان ملل متحد در نظر می‌گیرد، شامل برابری جنسیت زن و مرد، میزان سواد جامعه، متوسط ​​امید به زندگی و ثبات مالی است. جهت بررسی بهترین کشورهای جهان برای زندگی مقررات ارائه شده توسط سازمان ملل نیز جهت تهیه و انتشار این گزارش اعمال شده است. لازم به ذکر است دلایل محبوبیت این کشورهای گفته شده لزوماً به معنای بهترین مکان زندگی برای شما نیست. به بیان دیگر می‌توانید دیگر کشورهای جهان را جهت بررسی شرایط زندگی ارزیابی کنید.

بدون اعمال اولویت خاصی بر اساس گزارش توسعه انسانی سازمان ملل مکان‌های برتر تنها با ذکر به ترتیب بهترین گزینه برای زندگی در این جا ذکر شده است:

  • نروژ
  • سوئیس
  • استرالیا
  • ایرلند
  • آلمان
  • ایسلند
  • سوئد
  • هنگ کنگ
  • سنگاپور
  • هلند

 

  1. نروژ

بنابراین گزارش تعیین شده است، بهترین کشور برای زندگی نروژ است که می‌توانید دلایل انتخاب این کشور را از سوی سازمان ملل متحد در ادامۀ مطلب مطالعه نمایید.

سازمان ملل متحد نروژ را به عنوان بهترین کشور برای زندگی در رتبۀ اول قرار داد. زیرا تمامی عواملی که محققان در نظر گرفتند، در نروژ به صورت مناسبی برای ساکنان آن فراهم شده است. این کشور اروپایی در تمام زمینه‌هایی که سازمان ملل متحد به آن‌ها در ارزیابی خود توجه دارد، بهترین کشور است که لازم است بدانید این شرایط برای همه به صورت یکسان در دسترس نخواهد بود. با این حال حتی در صورت وجود چنین شرایطی نروژ کشور مناسب از لحاظ فاکتورهای تأیید شده از سوی سازمان ملل متحد است که تمامی شرایط گفته شده را برای مهاجران فراهم می‌کند. ساکنان کشور نروژ به طور متوسط ​​بیش از هشتاد و دو سال عمر دارند.

سازمان ملل متحد این آمار شگفت انگیز را به سیستم مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی موجود در نروژ نسبت می‌دهد. ساکنان نروژ تحت پوشش یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی هستند که توسط عموم مردم تأمین می‌شود. بنابراین بر خلاف کشورهایی مانند ایالات متحده، ساکنان نروژ بدون توجه به الزامات مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی در وضعیت مناسبی قرار دارند. برای مردم در نروژ دریافت کمک تخصصی و معاینه‌های سالانه که برای سلامتی تمامی افراد ضروری است، منجر به افزایش امید به زندگی در آن‌ها نمی‌شود. بنابراین این یک مزیت برای نروژ به شما نمی‌رود.

2. سوئیس

سلامتی افرادی که در سوئیس زندگی می‌کنند بسیار مهم و تحت کنترل است. مانند نروژ امید به زندگی سوئیس عاملی بود که سازمان ملل را تشویق کرد، به ویژه به دلیل کاهش بیماری‌های کشنده در ساکنان سوئیس این جایگاه را کسب کند. در کمال تعجب حتی اگر سوئیس برای کسب عنوان کشور شماره یک در این لیست با وجود رقیب خود، نروژ شکست خورد، امید به زندگی در سوئیس کمی بالاتر از نروژ دیده می‌شود. عمر متوسط مردم سوئیس حدود هشتاد و سه سال عنوان شد. سوئیس نمونه بارز این نکته است که مراقبت از خود منجر به نتایج ماندگاری از جمله سلامتی و طول عمر می‌شود. متأسفانه در بسیاری از کشورها این امکانات جهت رفاه حال شهروندان وجود ندارد.

3. استرالیا

طبق عوامل توسعۀ انسانی استرالیا به عنوان سومین کشور جهت زندگی به دلیل تأکید بر آموزش و اهمیت تحصیل در مدرسه مورد ستایش سازمان ملل قرار گرفته است. تأکید جدی نه تنها برای حضور در مدرسه، بلکه برای عملکرد فوق العاده و کسب نمرات عالی در مراکز علمی وجود دارد.

میانگین سا‌ل‌های تحصیل ساکنان استرالیا در مدرسه تقریباً بیست سال است و این بدان معنی است که اکثر کودکان استرالیایی تا زمان فارغ التحصیلی از کالج در سیستم آموزش و پرورش ثبت نام می‌کنند. مانند هر کشوری در استرالیا نیز شرایطی استثنایی وجود دارد که ادامۀ تحصیلات در استرالیا یکی از این شرایط را شامل می‌شود. همچنین خاطر نشان می‌کنیم می‌توانید شرایط ویزای تحصیلی استرالیا و همچنین شرایط ویزای کار در استرالیا را پیگیری کرده و اقدام نمایید.

4. ایرلند

ایرلند کشوری زیبا و شگفت انگیز برای زندگی از زبان مهاجران و مسافران است. زیرا این کشور یکی از امن‌ترین کشورها در سراسر جهان به حساب می‌آید. آمار خشونت و حوادث جنایی در این کشور بسیار کم است. بنابراین شرایط زندگی در این کشور امن تلقی می‌شود.

5. آلمان

نکته‌ای که در مورد آلمان بسیار واضح است، تأکیدی است که این کشور بر سیستم آموزشی دارد. دقیقاً مانند استرالیا آلمان نیز برای تحصیلات شهروندان خود ارزش قائل است. تقریباً کل جمعیت آلمان تحصیلات عالی دارند و فقط چهار درصد از مردم آلمان کلاس‌های دانشگاه یا تحصیلات تکمیلی را شرکت نکردند.

همچنین می‌توانید برای دریافت پذیرش تحصیلی در آلمان یا اطلاع از شرایط ویزای تحصیلی به راهنمای اعزام دانشجو مراجعه نمایید.

6. ایسلند

ایسلند از نظر امید به زندگی و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی کشور مناسبی برای زندگی به شمار می‌رود. متوسط ​​عمر شهروندان ایسلند حدود 83 سال گزارش شد. این در حالی است که در حال حاضر کشورهایی در سراسر جهان وجود دارند که مردم بیش از چهل سال زندگی نمی‌کنند، بنابراین ایسلند برای داشتن امید به زندگی تقریباً دو برابر سایر کشورها جلب توجه می‌کند.

7. سوئد

سوئد دارای یک سیستم رفاه اجتماعی قوی است که مراقبت‌های بهداشتی قوی و آموزش رایگان را ارائه می‌دهد. مدل اجتماعی سوئد بر رشد، برابری، آزادی و امنیت متمرکز شده است. سوئد همچنین شرایط خوبی برای کارگران دارد. از جمله حداقل پنج هفته مرخصی و یک سازمان دولتی که از کارآفرینانی که به دنبال راه اندازی یک شرکت هستند، از افراد صاحب شرایط حمایت می‌کند. علاوه بر این مانند سایر کشورهای اسکاندیناوی سوئد دارای نرخ بسیار کمی از جرایم خشن (1.14 حادثه در هر 100000 نفر) را دارد و از نظر سلامت و رفاه عمومی دارای جایگاه خوبی است.

از آنجا که کشور سوئد مقصد منسبی برای زندگی است، باید بگوییم مقصد مناسبی برای تحصیل نیز می‌باشد. در این صورت افرادی که می‌خواهند برای پذیرش تحصیلی اقدام کنند باید به فکر تهیه انگیزه نامه باشند.

8. هنگ کنگ

هنگ کنگ یک مرکز مالی بین المللی بزرگ با کیفیت زندگی بالاست. هنگ کنگ مالیات بسیار کمی دارد که بالاترین مالیات بر درآمد با 17 درصد است که آن را برای تجار تعیین کرده‌اند. به علاوه مانند بسیاری از کشورهای دیگر در این لیست هنگ کنگ علی رغم این که یک کشور پرجمعیت است، میزان جرم و جنایت بسیار کمی دارد. بسیاری بر این باورند که هنگ کنگ ترکیبی کامل از فرهنگ شرق و غرب با بناهای استعماری، معابد و سنت‌ها و جشنواره‌های باستانی است که شهروندان آن در کنار یکدیگر با حمل و نقل عمومی مدرن و آسمان خراش های شیشه‌ای بلند زندگی می‌کنند.

9. سنگاپور

سنگاپور در کنار کشور دانمارک عنوان پنجمین کشور برتر برای زندگی را کسب کرد. حتی اگر دو کشور در یک سطح مساوی باشند، سنگاپور همچنان ششمین ردیف از لیست بهترین کشورها از جهت نزدیکی به خانه را در اختیار دارد. سنگاپور به ویژه به دلیل نرخ امید به زندگی در کشور و توجه کلی به سیستم مراقبت‌های بهداشتی رتبۀ بالایی را از سازمان ملل دریافت کرد.

10. هلند

هلند از بسیاری جهات با دانمارک مقایسه می‌شود. به صورتی که هلند بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان اختلاف دستمزد ندارد. در حقیقت نرخ نابرابری در میان دستمزدها در هلند تقریباً 12.4٪ است که به نظر زیاد می‌رسد، اما اگر به داده‌های مربوط به درصد شکاف دستمزد در ایالات متحده نگاه کنید، خواهید دید که هلند هنوز هم از نظر پرداخت عادلانه در سراسر کادرهای دولتی و خصوصی با کشورهای دیگر قابل مقایسه نخواهد بود.

در این جا 10 کشور با بالاترین شاخص های توسعه انسانی آورده شده است:

  • نروژ (0.953)
  • سوئیس (0.944)
  • استرالیا (0.939)
  • ایرلند (0.938)
  • آلمان (0.936)
  • ایسلند (0.935)
  • سوئد (0.933)
  • هنگ کنگ (0.933)
  • سنگاپور (0.932)
  • هلند (0.931)

همچنین می‌توانید دیگر موضوعات نوشته شده توسط بنده را در این وبلاگ مطالعه کنید. مطالبی با موضوعات  مهاجرت تحصیلی به کانادا، هزینه‌های زندگی درانگلستان ، بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان که می‌تواند بسیار کارآمد باشد.





:: برچسب‌ها: بهترین كشور برای زندگی , اپلای , پذیرش تحصیلی , بورسیه تحصیلی , ویزای تحصلی , اعزام دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: