مهاجرت تحصیلی به کانادا
نوشته شده توسط : mona

اگر شما هم مانند دانشجویان متعددی قصد تحصیل یا ادامۀ تحصیلات خود را در کشور دیگر دارید، لازم است پیش از اقدام به طی مراحل مهاجرت با قوانین حاکم در این کشور آشنا شوید. سعی کنید اطلاع یابید شرایط تحصیل و زندگی در این کشور چقدر با شرایط شما سازگاری دارد. از این رو جهت اطلاع علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا در این مطلب به بررسی شرایط تحصیل در کانادا می‌پردازیم. لازم به ذکر است اطلاعات جزیی و کامل در این زمینه را می‌توانید از مشاوره مهاجرت آرمان من مجرب مؤسسۀ معتبر اعزام دانشجو دریافت نمایید.

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تحصیل در کانادا را در میان سایر مقاصد و کشورهای پیشرفتۀ حال حاضر مانند ایالات متحده، انگلستان، استرالیا و فرانسه ترجیح می‌دهند. زیرا کانادا مزایای خاصی را به دانشجویان و ساکنان خود ارائه می‌دهد که ممکن است در جاهای دیگر چنین شرایطی وجود نداشته باشد.

دانشجویان بین‎المللی در کانادا حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم مشغول به فعالیت‌های متنوع می‌شوند و به طور تمام وقت زمان تعطیلات پس از هر ترم مدرسه را خواهند داشت. هزینه‌های تحصیل و سایر مخارج در کانادا، حتی برای دانشجویان بین‌المللی، معمولاً کمتر از سایر کشورهاست. همسر یک دانشجوی بین‌المللی در بیشتر موارد می‌تواند دانشجو را در کانادا همراهی کند. نه تنها همسران دانشجویان بلکه شرکا ممکن است اجازۀ کار آزاد را داشته باشند. این شرایط به آن‌ها اجازه می‌دهد هر زمان که قصد کار داشته باشند، برای کارفرمای مورد نظر خود کار کنند. دانشجویان بین‌المللی در کانادا می‌توانند فرزندان خود را به کانادا منتقل کنند و در این صورت فرزندان آن‌ها می‌توانند در یکی از مدارس ابتدایی یا متوسطۀ عمومی کانادا ثبت نام و تحصیل نمایند.

بزرگترین شهرهای کانادا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی (QS) در میان بهترین شهرهای دانشجویی قرار دارند. برای مثال شهر مونترال در کانادا به عنوان بهترین شهر دانشجویی در جهان شناخته می‌شود. همچنین شهر ونکوور و تورنتو فاصله زیادی با یکدیگر ندارند. از این رو فارغ ‌التحصیلان یکی از این دو شهر ابتدا می‌توانند تحصیلات خود را تمام کنند و سپس در شهر دیگری جهت کار استخدام شوند. در کانادا برای حداکثر سه سال با مجوز کار آزاد پس از فارغ ‌التحصیلی امکان موافقت برای کار بیشتر دانشجوبان فراهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب شرایط ویزای کار کانادا آرمان من مراجعه نمایید.

درواقع کانادا جهت گشایش راهی برای فارغ‌ التحصیلانی که تحصیلات خود را در کانادا به پایان می‌رسانند یا کارهایی را که ممکن است به طرز عجیبی زندگی آن‌ها را دشوار کنند، هوشمندانه اقدام به تهیۀ مسیرهای اقامت دائم برای دانشجویان و فارغ ‌التحصیلان این کشور می‌کند. فرآیند دریافت تابعیت شهروندی لیبرال کانادا به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا در دورانی که جهت دریافت پذیرش تحصیلی کانادا در این کشور می‌گذرانند، جهت آشنایی با شرایط اقامت و دریافت تابعیت این کشور نیز راه‌های را بیابند.

تحصیل در کانادا

خیابان مک گیل در مرکز شهر مونترال واقع شده است که دانشگاه مک گیل را در این منطقه جای داده است. مونترال اخیراً به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان در لیست رتبه ‌بندی شهرهای ایده‌آل دانشجویان شناخته شده است. البته شاید این شرایط برای تمام دانشجویان یکسان نباشد. یعنی لازم است مراحل و عوامل زیادی را برای هر فرد بررسی کرد و این رتبه ‌بندی به صورت مقایسه‌ای مطرح شده است. برای شروع می‌توانید از راه ارتباط با یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های این کشور اقدام نمایید. دوره‌های این دانشگاه‌های مطرح در کانادا را مطالعه کنید و پس از انتخاب هدف خود مراحل بعدی را طی نمایید.

دانشگاه‎های کانادا یک پایگاه اطلاعات قوی را برای شروع جست‌و‌جوی رشته و مکان مورد نظر شما ارائه می‌دهد. کالج‌ها و مؤسسات آموزشی کانادا علاوه بر این امکانات اطلاعاتی جامع، ابزاری را برای یافتن برنامه‌های تحصیلی طراحی کرده‌اند. مجلۀ Maclean))  توصیه‌های مناسبی در مورد انتخاب کالج یا دانشگاه مناسب برای شما دانشجویان خواهد داشت.

دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند در دوره‌های طولانی به مدت زمان بیش از شش ماه در کانادا تحصیل کنند، نیاز به مجوز تحصیل دارند. متقاضیان دریافت پذیرش تحصیل لازم است از کلیۀ شرایط تحصیل در کانادا مطلع گردند و نامۀ پذیرش از یک مؤسسؤ آموزشی معتبر در این کشور را دریافت نمایند. مؤسسۀ دی ال ای در کانادا این موضوع را حائز اهمیت دانسته و به دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور این راه را توصیه می‌کند. این مؤسسه توسط دولت استانی یا ایالتی جهت میزبانی از دانشجویان بین المللی تشکیل گردیده است. لیست (DLI) به طور مداوم دچار تغییراتی در برنامه‌های آموزشی می‌شود.

پذیرش در دانشگاه های کانادا

مرحلۀ بعدی پس از انتخاب هدف تحصیل و مرکز آموزشی، پذیرش در کالج یا دانشگاه مورد نظر است. دانشجویان خارجی باید زمانبندی‌های مربوط به برنامۀ خود، الزامات مهارت زبان و سایر شرایط ورود و تحصیل در کانادا را رعایت نمایند. علاوه براین نکات لازم است بدانید با توجه به رشتۀ مورد نظر شما یا برنامۀ تحصیلی مورد نظر تا چه اندازه آموزش از راه دور را خواهد داشت. این موضوع ممکن است در درخواست پذیرش تحصیل یا در صورت درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در مرحله بعد مهم تلقی شود.

نامه پذیرش

داشتن نامۀ پذیرش از (DLI) بسیار مهم است. به طوری که بدون داشتن این سند اجازۀ تحصیل و در اصل ویزای تحصیلی به دانشجویان داده نمی‌شود. به همین جهت از راهکارهای مناسب در این مرحله اقدام به دریافت نامۀ پذیرش به صورت الکترونیکی نمایید و در صورت لزوم کپی آن را همراه با مدارک خود داشته باشید.

اجازه تحصیل به دانشجویان خارجی

این نامه توسط مؤسسۀ معتبر مهاجران، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) صادر شده است که به شما امکان می‌دهد در برنامۀ تحصیلی انتخابی خود در کانادا تحصیل کنید.

زندگی اجتماعی دانشجویان در کانادا

درآمد یکی از موضوعات مهم در زمینۀ مهاجرت است. این مسئله سبب دست کشیدن بسیاری از افراد برای اقدام به مهاجرت شده است. زیرا تأمین نیازهای زندگی با تغییر محل زندگی کار آسانی نیست. به همین جهت توصیه می‌شود برای زندگی در کانادا به عنوان دانشجو مخارج خود را در نظر داشته باشید. پس از مدتی تحصیل و در مراحل اتمام دورۀ آموزشی شما می‌توانید با فرصت‌های موجود از شرایط کار استفاده نمایید. اقصاد این کشور بسیار گسترده و در حال حاضر روند رشد خوبی دارد. این موضوع بیان می‌کند شما پس از دوران تحصیل امکان دسترسی به کار مناسب را خواهید داشت.

همانطور که در مطلب فوق ذکر شد، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پیش از فارغ ‌التحصیلی به صورت متداول جذب نیروی کار کانادا شوند. این فرصت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا درآمد لازم را در زندگی به صورت مستقل کسب کنند و در عین حال تجربۀ کاری ارزشمندی در کانادا برای خود فراهم کنند. علاوه بر این مزایا ارتباطات حرفه‌ای و گسترش روابط در این دوران سبب دستیابی به فرصت‌های بهتر خواهد شد. لازم به ذکر است دانشجویان اغلب پس از پایان تحصیل فرصت‌های شغلی مناسب با درآمد خوبی را کسب می‌نمایند.

اجازۀ کار پس از فارغ ‌التحصیلی یک فرصت کار آزاد است که به فارغ التحصیلان اجازه می‌دهد تا حداکثر سه سال برای کارفرمایان در هر نقطه از کانادا کار کنند. این یک فرصت منحصر به فرد جهت ساختن زندگی طولانی مدت آن‌ها در کاناداست.

اقامت دانشجویان

موضوع دیگری که چهت بررسی مهاجرت تحصیلی به کانادا اهمیت دارد، دریافت اقامت این کشور است. بهتر است در این راه پیش از اقدام به سفر به این کشور از مشاوران مهاجرتی مجرب با توجه به شرایط خود، روش‌های موجود جهت دریافت اقامت را سؤال کنید.

دانشجویان بین‌المللی معمولاً از زمان شروع اقامت دائم خود در کانادا یک مزیت ویژه را خواهند داشت. دلیل این امر آن است که برنامه‌های مهاجرت دائمی کانادا برای کسانی طراحی شده است که توانایی زندگی با شرایط این کشور و پرداخت هزینه‌های موجود در کانادا را داشته باشند. بیشتر دانشجویانی که به این کشور مهاجرت کردند، تا کنون توانایی اثبات توان مالی را داشتند. با دریافت اقامت دائم این کشور خود را در منطقۀ فرصت‌های بی‌نظیری قرار می‌دهید. از این رو مزیت‌های پذیرش مهاجرت دائم را فراموش نکنید.

اکسپرس انتری

عامل اصلی مهاجرت اقتصادی به کانادا سیستم (Express Entry) است که از طریق آن (IRCC) انتخاب اقامت دائم کشور جدید را بر اساس اولویت معین می کند. سه راه برای ورود به (Express Entry)  برای متقاضیان این شرایط وجود دارد:

کلاس مهارتهای زندگی کانادایی (CEC)

این یک برنامۀ سریع مهاجرتی برای افراد با تجربۀ کاری کوتاه مدت در کانادا به عنوان مشاغل تخصصی است. فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی کاندیداهای اصلی این برنامه هستند. با توجه به این که می‌توانند تا سه سال مجوز کار آزاد دریافت نمایند، زمان کافی جهت کسب تجربه مورد نیاز در  CEC)) و گروه کارمند ماهر فدرال (FSWC)را خواهند داشت.

داوطلبان جهت شرکت در این فرصت به 67 امتیاز نیاز دارند. برای فارغ‌ التحصیلان اخیر کانادا و تجربه کار در کانادا نیز امتیازاتی وجود دارد. شبکه امتیازات (FSWC) همچنین افراد جوان با مهارت‌های زبانی را در مقایسه با افراد دیگر در گروه متقاضیان ترجیح می‌دهد و برای اکثر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مزیت مساوی را در نظر می‌گیرد.

کلاس معاملات ماهر فدرال (FSTC)

این برنامه برای تجار واجد شرایط در گروه متقاضیان مهاجرت وجود دارد که آن‌ها را ملزم می‌کند تا یک پیشنهاد کار تمام وقت در یک تجارت تخصصی را از حداکثر دو کارفرمای کانادایی یا یک گواهینامه صلاحیت از یک مقام استانی یا سرزمینی کانادا داشته باشند. به همین منظور دانشجویان و فارغ التحصیلان حرفه ای فرصت خوبی جهت ایجاد ارتباط مناسب در کانادا را دارند.

دانشجویانی که در کانادا فارغ التحصیل می‌شوند، در سیستم امتیازدهی (CRS) نیز پاداش کمی می‌گیرند و علاوه بر امتیازات دریافت شده در هر سطح تحصیل، حداکثر 30 امتیاز (CRS) جایزه دریافت می‌کنند.

مهاجرت به کبک

همچنین مسیرهایی برای اقامت دائم از طریق استان‌های دیگر این کشور علاوه بر پایتخت وجود دارد. در این بخش به معرفی راه‌های مهاجرت به شهر کبک خواهیم پرداخت.

برنامه تجربه زندگی در کبک

برنامۀ تجربۀ زندگی در کبک یا (PEQ) (Program de l’expérience québécoise) به دانشجویان بین ‌المللی این فرصت را می‌دهد تا پس از تحصیل در کبک و کسب تجربه کار در این شهر، در روابط عمومی خود فعالیت مؤثری انجام دهند. لازم به ذکر است تسلط به زبان فرانسه یکی از الزامات (PEQ) است.

برنامه کارگر یا کارمند ماهر کبک

تحت (QSWP) فارغ التحصیلان برنامه های تحصیلی در کبک می‌توانند تعداد قابل توجهی امتیاز را از طریق منطقه آموزش و اقامت سابق خود در عوامل کبک دریافت کنند. برخلاف (PEQ) ، فارغ التحصیلان با داشتن مهارت زبان فرانسه یا تنها تسلط به این زبان می‌توانند جهت درخواست خود اقدام نمایند. زیرا در برخی موارد از میان مهارت‌های زبانی تسلط بر زبان فرانسه کافی است.

برنامه های نامزد استانی

استان‌های کانادا می‌توانند از طریق برنامه نامزدهای استانی (PNP) افرادی را برای اقامت دائم معرفی نمایند. در اصل شرایط این برنامه‌ها که توسط استان‌ها ارائه می‌شوند، به طور کلی برای افرادی که قصد ادامۀ تحصیلات در کانادا را دارند، مناسب است. زیرا این مهاجرانی که تحصیلات بالایی دارند، علاوه بر رشتۀ خود دارای مهارت‌های زبانی قوی و تجربه زندگی در جامعه کانادا هستند.

استان‌هایی که محبوبیت بیشتری در بین دانشجویان دارند، شامل انتاریو، بریتیش کلمبیا و همچنین جریان‌های (PNP) برای دانشجویان و فارغ ‌التحصیلانی که مایل به انتقال به محل اقامت دائم هستند، مانند بسیاری از استان‌های دیگر اختصاص داده شده است.

در برخی شرایط این جریان‌های (PNP) ممکن است راهی برای اقامت دائم برای دانشجویان یا فارغ التحصیلانی فراهم کند که ممکن است دارای شرایط (Express Entry) نباشند. همچنین اگر واجد شرایط ورود به اکسپرس باشند، برای رسیدن به آستانه قطع (CRS) در تساوی‌های ورود به صورت مداوم تلاش نمایند.

جریان‌های خاص (PNP) بخش های جالبی دارند که ممکن است برای دانشجویان جذاب باشد. مثلا:

تحت(BC PNP) ، فارغ التحصیلان مؤسسات در سراسر کانادا ممکن است درخواست خود را ارسال نمایند. حتی اگر آن‌ها در سال (BC) تحصیل نکرده باشند. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در انتاریو ممکن است بدون پیشنهاد کار به (OINP) ارجاع داده شوند. نو اسکوشیا یک جریان کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی دارد که به کمک کارآفرینان فارغ التحصیل در استان مستقر می‌شوند.

اینها تنها چند گزینه از (PNP) استدر دسترس دانشجویان و فارغ التحصیلان است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسات مجاز اعزام دانشجو تماس حاصل فرمایید.

بررسی نهایی

همانطور که می‌دانید کشور کانادا در سال‌های اخیر راهکارهای متنوعی را برای جذب دانشجویان و متقاضیان مهاجرت فراهم کرده است. از این رو لازم است پیش از هر چیز با کنترل هیجان و بررسی دقیق شرایط، خود را از راه‌های نادرستی که از سوی مشاوران جعلی داده می‌شود، محفوظ نگه دارید. زیرا راهکارهای اساسی تنها از سوی مؤسسات معتبر به افراد ارائه می‌شود. همچنین به خاطر داشته باشید نوشتن رزومه تحصیلی به بهترین شکل می‌تواند تأثیر بسزایی در قبولی پذیرش شما و مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشد. از این رو راهنمای اعزام دانشجو را به شما معرفی می‌کنیم.

همچنین از شما عزیزان می‌خواهم مطالب دیگر بنده با موضوعات شرایط ورود به دانشگاه آکسفورد ، بهترین دانشگاه های جهان  ، بهترین کشور برای تحصیل و کار و زندگی و دیگر موضوعات را مطالعه نمایید.





:: برچسب‌ها: مهاجرت تحصیلی به کانادا , پذیرش تحصیلی , بورسیه تحصیلی , اپلای , اعزام دانشجو , ویزای تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: